Afwerkingskosten casco appartement
Hallo iedereen,
ik weet niet of dit het goede forum is, maar goed:
ik heb twee appartementen op het oog, maar ze zijn casco. De binnenafwerking dient dus nog te gebeuren. De hamvraag is natuurlijk: op hoeveel moet ik die afwerkingskosten begroten? Zodat ik de totaalprijs kan uitrekenen.
Ik ga met de projectontwikkelaar praten, dus daar hoop ik natuurlijk veel informatie te halen, maar het kan geen kwaad hier al eens mijn licht op te steken bij mensen die er iets van kennen en/of ervaring hebben.
Het ene appartement is 85 m², het andere 111 m². Vreemd genoeg kost het ene appartement 122.000 euro en het andere 118.000 euro.
Op hoeveel moet ik zo ongeveer rekenen om alles af te werken? Ik weet dat je beter ruim begroot, maar gelieve daarin nu ook niet te overdrijven: gewoon realistisch.
handig om te weten:
- ik moet zeker niet van alles het duurste te hebben (luxe keuken is bv niet nodig, standaard is goed genoeg)
- in de slaapkamers is laminaat genoeg, geen nood aan het duurste parket
- ik wil eventueel besparen met bijvoorbeeld een ikea keuken, om dan eventueel later een nieuwe keuken te zetten.
- ikzelf ben totaal niet handig, maar ik heb wel vrienden/kennissen die dat zijn. O.a. een stukadoor en een elektricien. Deze zullen niet gratis werken, maar wel goedkoper dan een onbekende aannemer.
- de projectontwikkelaar spreekt van 'aangeboden leveranciers met groothandelkortingen'. Misschien is hiervan gebruik maken ook besparend?-Het appartement ligt in één van de goedkopere streken in Vlaanderen (West-Vlaanderen).
Voor dat appartement van 85 m²: is 40.000 realistisch? En voor dat van 111 m²: 45.000?
alvast bedankt voor de hulp!