Zonnepanelen rendabel
Is het interessant/ rendable nu nog zonnepanelen te leggen of ik het nuttiger om een paar jaar te wachten tot de nieuwe editie zonnepanelen op de markt komt? Wat is de terugverdientijd momenteel van de huidige zonnepanelen?
Zonnepanelen rendabel
Is het interessant/ rendable nu nog zonnepanelen te leggen of ik het nuttiger om een paar jaar te wachten tot de nieuwe editie zonnepanelen op de markt komt? Wat is de terugverdientijd momenteel van de huidige zonnepanelen?
Het is altijd rendabel. Die nieuwere zullen dan wel weer stukken duurder zijn, zoals met alles nieuw.
Als je denkt in termen van terugverdientijd, moet je 't niet doen, nooit trouwens. Je moet 't doen
voor 't milieu, de woonwereld van je kinderen, kleinkinderen.
Het is altijd rendabel. Die nieuwere zullen dan wel weer stukken duurder zijn, zoals met alles nieuw.
Als je denkt in termen van terugverdientijd, moet je 't niet doen, nooit trouwens. Je moet 't doen
voor 't milieu, de woonwereld van je kinderen, kleinkinderen.
Waarom zouden de nieuwe duurder zijn ?
Ben je zo zeker dat je goed bezig bent voor't milieu als je de CO2-uitstoot voor aanmaak en verwijdering achteraf van de zonnepanelen en invertor mee in rekening brengt ?
't milieu en de woonwereld van je nakomelingen zullen je véél dankbaarder zijn als je die centen investeert in energiebesparende maatregelen. (isoleren, Balansventilatie type D, ...)
Volgens de overheid krijg je nu een "normaal" rendement van enkele procent op het geïnvesteerde bedrag maar de gouden terugverdientijden van weleer komen (gelukkig maar) nooit meer terug. Mits je een scherpe prijs vindt is't financieel nog doenbaar.
PS. Heb natuurlijk financieel gesproken superrendabele zonnepanelen liggen die mij nog 450€/MWh + zo'n 200€/MWh uitgespaarde electriciteit opleveren maar bijna 20 jaar geleden was'k zowat de eerste belg (bij manier van spreken) die in een particuliere woning balansventilatie type D heb geïnstalleerD.
Beste,
Ik heb mijn informatie gevonden in verband met terugverdientijd gevonden op http://www.zonnepaneel-info.be/valt-er-in-vlaanderen-nog-iets-te-verdienen-met-zonnepanelen. Ik ga akkoord met StefanTu. Las vandaag nog een artikel in Knack dat ondanks de aanhoudende economische crisis mensen blijven ondernemen. Vooral in crisistijd is het goed om verantwoord te ondernemen, dus in alternatieve energie.
Maak je huis klaar voor de toekomst met onze gratis warmtepompgids
Ontdek alles over duurzame verwarming, energie-efficiëntie en handige checklists voor jouw perfecte warmtepomp. Gratis te downloaden en boordevol tips!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Verlaag je energiekosten met de slimme thuisbatterij met stekker van Innovoltus. Deze thuisbatterij met slimme sturing verdien je veel sneller terug.
Lees meerHoe maak je je zonnepanelen klaar voor de natte, donkere maanden in de herfst? En hoe haal je het maximale uit je panelen? Ontdek tips van een expert.
Lees meerIs een warmtepomp een slimme keuze om je woning te verwarmen? Ontdek meer over de werking, het onderhoud en de prijs van een warmtepomp.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen