tussenmeters voor electriciteit en water
Goeiedag ,
wij hebben een huis met 10 meter verder een magazijn. Het huis hebben we verkocht , 2 April wordt de akte beschreven .
Nu moeten we normaal een nieuwe leiding voor electriciteit en water voorzien vanaf de straat naar het magazijn.Vroeger gebeurde dit langs de meters in het huis en was er een kabel + waterverbinding van daaruit naar het magazijn .
Nieuwe leidingen leggen vanaf de straat (49 meter) zijn nogal hoge kosten , heb offertes laten maken : 4000 euro. Nu stelt de koper van het huis voor de bestaande verbinding met het magazijn te laten en tussenmeters te plaatsen en dan onderling afrekenen.Wij hebben een zeer laag verbruik.
Nu hoor ik van mijn electrieker zeggen dat er kans is dat dit niet mag , omdat dit neerkomt op doorverkopen van electriciteit . Het magazijn heeft ondertussen wel een ander huisnummer gekregen van de gemeente .
Watermeter : moet ik door een nieuw huisnummer ook gescheide afvalwaters hebben en dus een 2° riool laten leggen ?
We zijn van plan het magazijn te verkopen binnen 5 jaar .
Heeft er nog iemand zoiets al eens moeten oplossen ? Wie weet er iets meer hierover ?
Wordt dit best in de akte beschreven of juist niet ?
Bedankt !
Mark