3

tussenmeters voor electriciteit en water

Mark Wijns
Mark Wijns
#Elektriciteit · 12 jaren geleden

Goeiedag ,

wij hebben een huis met 10 meter verder een magazijn. Het huis hebben we verkocht , 2 April wordt de akte beschreven .
Nu moeten we normaal een nieuwe leiding voor electriciteit en water voorzien vanaf de straat naar het magazijn.Vroeger gebeurde dit langs de meters in het huis en was er een kabel + waterverbinding van daaruit naar het magazijn .
Nieuwe leidingen leggen vanaf de straat (49 meter) zijn nogal hoge kosten , heb offertes laten maken : 4000 euro. Nu stelt de koper van het huis voor de bestaande verbinding met het magazijn te laten en tussenmeters te plaatsen en dan onderling afrekenen.Wij hebben een zeer laag verbruik.
Nu hoor ik van mijn electrieker zeggen dat er kans is dat dit niet mag , omdat dit neerkomt op doorverkopen van electriciteit . Het magazijn heeft ondertussen wel een ander huisnummer gekregen van de gemeente .

Watermeter : moet ik door een nieuw huisnummer ook gescheide afvalwaters hebben en dus een 2° riool laten leggen ?

We zijn van plan het magazijn te verkopen binnen 5 jaar .

Heeft er nog iemand zoiets al eens moeten oplossen ? Wie weet er iets meer hierover ?
Wordt dit best in de akte beschreven of juist niet ?

Bedankt !

Mark

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
12 jaren geleden

Doorverkoop van electriciteit mag niet maar de "wet" voorziet uitzonderingen (studentenkamers, campings, garages, ...)  Als je je magazijn later wil verkopen zal het niet aanwezig zijn van uw eigen nutsvoorzieningen de verkoop moeilijker zoniet onmogelijk maken.  Wat bij verkoop met het keuringsattest electriciteit ?

Gedeelde afvoeren vind je in véél oude (rij)huizen.  Als je de riool niet apart voorziet zou'k het wel opnemen in de verkoopsovereenkomst om achteraf problemen wegens "verborgen gebreken" te vermijden. 

Het beste dus alles "reglementair" aanpassen en idd in afwachting electriciteit en water kopen van de buren.

0
Mark Wijns
Mark Wijns
0 2 Andere professioneel
12 jaren geleden

Doorverkoop van electriciteit mag niet maar de "wet" voorziet uitzonderingen (studentenkamers, campings, garages, ...)  Als je je magazijn later wil verkopen zal het niet aanwezig zijn van uw eigen nutsvoorzieningen de verkoop moeilijker zoniet onmogelijk maken.  Wat bij verkoop met het keuringsattest electriciteit ?

Gedeelde afvoeren vind je in véél oude (rij)huizen.  Als je de riool niet apart voorziet zou'k het wel opnemen in de verkoopsovereenkomst om achteraf problemen wegens "verborgen gebreken" te vermijden. 

Het beste dus alles "reglementair" aanpassen en idd in afwachting electriciteit en water kopen van de buren.

Hallo ,

met gescheide afvalwaters wordt er bedoeld dat er een aparte rioolleiding moet zijn voor het regenwater en een aparte leiding voor het andere rioolwater naar de gescheide riool op de straat, zoals voor de nieuwe eigendommen moet .

Maar ik denk dat ik het zo ga doen : binnen 5 jaar nieuwe leidingen leggen vóór het magazijn te verkopen, ondertussen geniet ik van de lagere kosten voor het verbruik van electriciteit en water , wegens geen vaste kosten. Electriciteit heb ik enkel 4 uur nodig per week en water helemaal niet (1 jerrycan per maand).

Groeten ,

Mark

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een wachtbuis plaatsen: zo voorzie je gemakkelijk elektriciteit en andere nutsvoorzieningen in je tuin

Een wachtbuis plaatsen: zo voorzie je gemakkelijk elektriciteit en andere nutsvoorzieningen in je tuin

Wil je later nog tuinverlichting aanleggen zonder grote graafwerken? Ontdek hoe je in de ruwbouwfase al een wachtbuis voor elektriciteit plaatst.

Lees meer

Zonne-energie opslaan in een zoutwaterbatterij? “Het is de duurzaamste thuisbatterij”

Zonne-energie opslaan in een zoutwaterbatterij? “Het is de duurzaamste thuisbatterij”

De zoutwaterbatterij is in opmars. Ze bestaat uit natuurlijke materialen, vergt amper onderhoud en is veilig. “Het is de duurzaamste thuisbatterij.”

Lees meer

Digitale meter voor iedereen tegen 2029: meer over de werking en besparingsmogelijkheden

Digitale meter voor iedereen tegen 2029: meer over de werking en besparingsmogelijkheden

Ontdek hoe een digitale meter werkt, hoe hij inzicht geeft in je verbruik en hoe je je digitale meter slim kan maken om energie te besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag