aanvechting van aanvraag tot verkaveling

4

aanvechting van aanvraag tot verkaveling

kve
kve
#Ontwerp · 12 jaren geleden
Heb het het volgende : Het stuk grond naast ons gelegen wordt dus verkaveld, nu blijkt volgens het verkavelingsplan dat onze inrit (gelegen over de hele diepte van onze grond) op een bepaald stuk +/- 30cm te ver ligt De inrit ligt al sinds 1965 en de eigenaar heeft hierover nooit iets gezegd, kwam meerdere keren elk jaar eens kijken en een praatje doen Is dit reden tot bezorgdheid en wat kan ik hiermee verwachten ? alvast bedankt voor de info

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3475 Andere particulier
12 jaren geleden
Kan je iets specifieker zijn? Staat je garage 30cm op de grond van de buur of is het enkel de oprit en (lage) begroeiing. Volgens mij verjaart dat niet: in de familie heeft onlangs iemand een stenen tuinhuis moeten afbreken en 30 cm "verzetten" omdat de buur geen 3 m meer had om een vergunde nieuwe garage te bouwen. Situatie bestond ook al 50 jaar. k Geef toe dat we om redenen van goede nabuurschap eigenlijk niet "tegengestribbeld" hebben. Als de breedte van de grond van de buren voldoende is dan kan je misschien proberen (mits akkoord buur) om de scheidingsgrens te laten aanpassen. Kan me niet inbeelden dat dergelijke "grensoverschrijdingen" verjaren. t Is immers geen erfdienstbaarheid waar we over spreken.
0
kve
kve
0 1 Andere particulier
12 jaren geleden
is enkel de inrit maar als deze +/- 30 cm wordt afgesneden kan er bijna geen wagen meer naar de parkings wnat dan wordt het zeer smal op de hoek van het huis en tja het stuk grond moet nog verkavelt worden dus kan nergens mee onderhandelen
0
Nathieke
Nathieke
1 23 Bouwer
12 jaren geleden

ligt de inrit nog op jouw perceel of op het perceel van de buurman?

Als dit op jouw perceel ligt, denk ik niet dat dit een probleem gaat zijn.  Als het op het perceel van de buurman ligt, dan heb je een probleem denk ik....zoiets kan niet verjaren....je mag gewoon niet op het perceel van je buren 'bouwen' als je hiervoor geen vergunning hebt.

de gemeente gaat er bij een verkavelingsplan vanuit dat de opmeting van de landmeter juist is, dus ik denk dat het opnieuw opmeten van de percelen niet veel nut heeft.

Moest de gemeente er moeilijk over doen, of de buurman, kan je vragen om grond bij te kopen moesten ze dat willen, zodat ze de perceelsgrens kunnen verleggen...maar ik vrees dat de verkavelaar er zoveel mogelijk geld uit wil kunnen halen en dat er een kleine kans is dat hij dit gaat doen....maar je kan het altijd vragen he!

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

SOS bouwgrond: eerste hulp bij minder ideale percelen

SOS bouwgrond: eerste hulp bij minder ideale percelen

Heb je een bouwgrond op het oog die verre van ideaal is? Dat hoeft niet per se een nadeel te zijn. Met deze oplossingen maak je er een droomperceel van.

Lees meer

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Door zelf te bouwen aan je huis, kan je meer realiseren met hetzelfde budget. Voor je enthousiast begint, hou je best rekening met deze tips!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag