2

bouwen over perceelgrens

den eddy
den eddy
#Ontwerp · 12 jaren geleden
Ik heb een hob tegen de penceelgrens mijn buur bouwt er tegenaan 3cm isolatie en 15 cm binnenmuur,achteraan loopt zijn huis verderdoor ,en giet hij een betonplaat op zijn binnenmuur die oversteekt boven mijn keukendak en bouwt hij verder met een gevelmuur 10 cm boven mijn keukendak moet deze muur overgenomen worden ,hij zegt dat hij geen gebruik maakt van mijn muur .

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
12 jaren geleden
Hij bouwt dus een "zwevende" muur op uw eigendom die latere herstellingen van uw (plat) dak mogelijks bemoeilijken. heeft z n architect dit zo getekend? Ik zou de werken doen stilleggen. Overname is er mi evenwel niet omdat hij op t gelijkvloers een tweede binnenmuur gebouwd heeft (waardoor uw keuken beter geïsoleerd is) maar z n verdieping is "te paard" gebouwd. Als alternatief kan je "overeenkomen" dat de muur mag blijven mits uitvoering (voor zover nodig) van dakwerken om uw dak waterdicht te houden. Jij zal dan een overname moeten betalen als je ook een verdieping op je keuken wil optrekken omdat de buur een dubbele muur gebouwd heeft.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Hoe kies je tussen al die sleutel-op-de-deurbedrijven dat bedrijf uit dat het meest aansluit bij jouw verwachtingen? Wij helpen je met je keuze!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag