douche plaatsen - geen flauw benul! HELP!
hoi allemaal,
mijn man en ik hebben allebei ieder 2 linkerhanden en geen idee hoe we eraan moeten beginnen... dus hoop ik op jullie verstand om een startpunt te vinden
we willen ons bestaande bad verwijderen en een douche installeren (we zijn absoluut geen badmensen, but it came with the house...)
we twijfelen tussen inloop (wel met een lage bak dan) of cabine - prijs zal dit bepalen, maar vooral ook de praktische kant van de zaak.
Ik schets de situatie even;
De wand waar het bad nu tegenaan staat en waar de douche zal komen meet aan de korte zijde 90cm (vaste muur) (daarnaast is de deur) en aan de lange zijde 170cm (valse wand met daarachter de ruimte voor de waterinstallaties of hoe je zoiets ook noemt ). Aan die lange zijde zit de douchekraan ook vast (aan het uiteinde van de muur). Daar zit ook de afvoer, dus ver verwijderd van de hoek.
Onder het bad is er nog niet getegeld.
De hoogte van de muur is 2.10m - daarna is er een klein stukje schuine wand (zo'n 30cm ongeveer) waarin 3 spotjes verwerkt zitten. (En dan zitten we dus aan het plafond dat blijkbaar uit gyproc bestaat, dus ik vermoed dat we daar ook nog iets mee moeten doen?)
De muren zijn op dit moment betegeld, maar vermoedelijk ook niet voldoende waterproof.
We zijn op zoek naar de goedkoopste oplossing (en uiteraard ook met de meeste kwaliteit) - wat wordt aangeraden??
Wat met het plafond?
Wat met de spotjes?
Wat met de muur - moeten we alles weer afbreken of kunnen we er gewoon iets tegen zetten?
Moeten we chape gebruiken? want dan wordt het lang wachten zonder douche / bad, gok ik?
Is een cabine makkelijker? Of toch een afrader?
Wat kunnen we met de afvoer doen?
Prijsindicaties?
Algemene of andere tips?
Alvast ontzettend bedankt!!!