4

Bouwvoorschriften

Bartje VB
Bartje VB
#Bouwpartners · 11 jaren geleden
Waar kunnen we info krijgen over de bouwvoorschriften van ons perceel indertijd (1980). In die tijd waren volgens ons de maximale bouwdiepte en hoogte benut volgens de toenmalige architect. Geburen hebben een bouwvergunning aangevraagd voor hun woning en nu blijkt dat zij 4 m méér bouwdiepte en vanaf 9 m bouwdiepte 3 m méér bouwhoogte hebben dan toendertijd wat voor ons een verlies aan lichtinval kan geven. De dienst ruimtelijke ordening van de gemeente weet niet wat de toenmalige voorschriften waren en zij vragen of we dat op papier kunnen bewijzen. Hoe kan ik bewijzen dat de bouwvoorschriften toen zo waren ?

Alle reacties

0
DVB
DVB
16 68 Verbouwer
11 jaren geleden
Ik vind het toch vreemd dat ze hier niets over terugvinden. Van de jaren '80 zouden ze dit wel moeten hebben. Je kan misschien eens je vriendin langssturen op een ander moment. Uit eigen ervaring weet ik dat ze bij dienst stedenbouw niet allemaal even kundig zijn in hun vak :). Wij hebben een verkavelingswijziging moeten aanvragen omdat we verder wouden aanbouwen dan wat opgelegd was. Je kan het ook altijd eens vragen bij de buren uit dezelfde verkaveling...
0
Bartje VB
Bartje VB
0 1 Andere particulier
11 jaren geleden

Thanks DVB voor uw antwoord. Dit is het letterlijke antwoord die ik kreeg van de dienst RO :

Ik vind het toch wel bizar dat al onze geburen op +/- dezelfde bouwdiepte en bouwhoogte zitten. Ofwel zijn we indertijd verkeerd geïnformeerd, ofwel worden we nu in het ootje genomen.

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
11 jaren geleden

Een architect die thuis is in deze gemeente kan dit snel voor elkaar krijgen.  Meestal kennen die deze mensen en hebben ze ook een langere arm.
Groeten en een prettig eindejaar.
Vochtadvies

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag