4

trap naar zolder

StefaanTine
StefaanTine
#Bouwpartners · 11 jaren geleden
Geachte We zitten met een nieuwbouw in houtskeletbouw: 2 volwaardige verdiepingen met daarbovenop zolderruimte (met technische apparatuur (chauffageketel, ventilatiesysteem, zonneboiler,...) onder zadeldak. We dachten eerst een luik te plaatsen en dan met ladder toegang tot de zolderruimte te verschaffen, maar stel dat de chauffageketel uitvalt, dan is het een héél gedoe om luik te openen ladder te herpositioneren... Ons is niet geheel duidelijk als we een trap plaatsen van eerste verdieping naar zolder (net boven deze van gelijkvloers naar eerste verdieping met ballustrade) de zolder dan als een volwaardig 'woonverdiep' zou aanzien worden bij controle door de fiscus? In zolderruimte werden geen ramen geplaatst. Zolderruimte zal dus enkel als opslag dienen(kerstboom, kinderspullen die niet meteen meer nodig hebt,...) en toegang tot technische apparatuur bij onderhoud of technisch mankement. Wachtend op uw reactie. met vriendelijke groeten STEFAAN DW

Alle reacties

0
PaulVL
PaulVL
0 7 Verbouwer
11 jaren geleden
Ik heb ook vergelijkbaar probleem gehad. Als ik een extra trap stak naar de zolder, dan verlies ik ruimte. Ik heb uiteindelijk zelf een trap gebouwd in MDF 30 mm die meteen ook dienst doet als kast. Een kast moet je meestal toch ergens zetten. Dat ding neemt behoorlijk veel plaats in. Maar ik heb van mijn trap een kast gemaakt (of van mijn kast een trap) en hierdoor verlies ik niet zo veel ruimte met de trap.
0
Jasper desmet - Trappen Smet
4 26 Andere professioneel
11 jaren geleden
Beste, Daar uw vraag eerder gaat over de controle bij de fiscus, denk ik dat u uw vraag beter stelt in het onderdeel financieel op dit forum. Hier bij "deuren en trappen" kunnen velen u helpen met technische vragen omtrent trappen en/of deuren. Veels succes
0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
11 jaren geleden

Dag Jasper,

Terechte opmerking. Ik heb dit bericht verplaatst naar de rubriek Financieel.

En PaulVL: bedankt voor de tip!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Op 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.

Lees meer

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag