6

huis verkopen

mila
mila
#Bouwpartners · 11 jaren geleden
wij hebben onze eigendom . zijn echter op zoek naar nieuwbouw , die hebben we gevonden : dan volgende stap woning schatten . moraal van verhaal er zit welgeteld 70000 euro verschil tussen schatting waar we nieuwbouw zouden kopen en schatting van onze bank . ik snap dit echt niet iemand tips ???????

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3475 Andere particulier
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen
Bank werkt met een (lagere) gedwongen verkoopwaarde ook al omdat na 2 jaar (als niet meer kan verkocht worden onder BTW-stelsel) er al meerwaarde zou moeten zijn ten bedrage van de registratiekosten voor de koper (en makelaarsloon) opdat de aankoopprijs (incl BTW) zou gerecupereerd worden : Zo'n 15% meerwaarde op enkele jaren tijd is weinig realistisch.
0
mila
mila
0 4 Bouwer
11 jaren geleden

Hallo begrijp ik dan goed dat u eerder advies zou geven de prijs schatting te volgen van het immo waar we nieuwe huis aan zouden kopen ??? 

De bank zegt dan tegen ons dat die immo juist die hogere prijs gebruikt zodat wij tot koop van hun huis zouden overgaan 

0
mila
mila
0 4 Bouwer
11 jaren geleden

als ik de tips die ik hier krijg bekijk en dus zelf de woningmarkt onderzoek vind ik het persoonlijk moeilijk om te vergelijken . ze hebben opppervlakkte meer of minder , .... 
. wat kan ik nog meer kwijt : de woorden van de bank : huis afgewerkt met luxeproducten , volledig afgewerkt dicht bij school en alle winkels,  nadeel geen grote tuin . lijkt mij zeker niet negatief . maar de schattingsprijs die hij uitkomt is nog minder da wat wij uitkomen( prijs die wij betaald hebben 5j geleden met kosten verbouwen )
dit is tog raar ?????????

0
Kris M
Kris M
594 3475 Andere particulier
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen
Ah OK. Het gaat over de schatting van uw bestaande woning die je wil verkopen. M'n antwoord van gisteren sloeg eerder op de nieuwbouwschatting. Die IMMO wil natuurlijk z'n nieuwbouw verkopen en dus zal hij - zoals je zelf al schreef - je bestaande woning zo hoog mogelijk "schatten" om je over de streep te trekken en mogelijks uw verkoopmandaat te krijgen om je betaande woning te mogen verkopen. Z'n huidige schatting is in't beste geval een vraagprijs maar ga er maar van uit dat die niet zal gehaald worden. Antwoord voor uzelf op de vraag of de financiering van de nieuwbouw nog haalbaar is als je bv 25 of 50.000€ euro minder krijgt voor je bestaande woning dan dat de immo schatte. Als je een "eerlijk" antwoord wil over de waarde van je bestaande woning dan laat je best schatten door een schatter. Kost wel rond de 400€.
0
mila
mila
0 4 Bouwer
11 jaren geleden

ik zal even de prijzen zeggen qua schattting 
de schatting van bank 150000 euro voor volledig gerenoveerde woning met producten zoals parket hoogrendementsglas , nieuwe elec , water , gas dak badkamer . eigenlijk zijn juist de muren blijven staan . 
deze vind ik te weing persoonlijk . 

schatting immo 210000 voor rappe verkoop hij sprak zelf voor 240000 te gaan( wat wij te veel vonden ). 
met klop dezelfde rekenmethode : 3 manier op basis van mogelijke huurprijs , op basies van opp en derde weet ik niet

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Je bouwproject staat of valt grotendeels met de keuze van de juiste aannemer(s). Met deze tips kan je een aannemer zoeken voor jouw project.

Lees meer

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!

Lees meer

Zelfbouw zit in de lift: “Met zelfbouw kan je je budget in evenwicht houden”

Zelfbouw zit in de lift: “Met zelfbouw kan je je budget in evenwicht houden”

Zit zelfbouw in de lift? We vroegen het drie experts: “Wie wil besparen op bouwkosten kan zelf aan de slag gaan met een zelfbouwpakket”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag