Update:
De boiler werkt nog als voorheen terwijl het groene en rode lampje blijven branden.
Wat heb ik nog geprobeerd?
1) een andere defecte batterij aangesloten, groen lampje ging onmiddellijk uit. Dus de batterij die er nog inzat is niet stuk.
2) het rode draadje van de diode was dus vastgezet via een borgmoertje op het onderdeel waar ook de grote moer is opgedraaid. Zie vorige foto's waarop de rode draad nog bevestigd is aan de roestige moeren.
Ik vraag me af wat dit onderdeel is? Ik vermoed de titanium electrode. Als ik de grote moer er af draai, is te zien de het onderdeel er niet kan uitgehaald worden langs de buiten kant. Hiervoor zou ik de zwarte flens(die vastzit via de blinkende moeren) moeten losmaken.
Wat heb ik nog geprobeerd na de toevoer electriciteit naar boiler te hebben afgezet, maar batterij wel laten opzitten. (groen en rood lichtje branden zoals voorheen) + ik heb de grote roestige moer van de elektrode er af gedraaid(zie nieuwe foto's):
a)eerst heb ik het rode draadje tegen de electrode gehouden (op de plaats waar die afgebroken is) en de electriciteit terug aangelegd: geen verandering.
b)daarna heb ik het klemmetje van de rode draad tussen de electrode en de zwarte flensplaat gestoken(zodat er ook contact is met de zwarte flensplaat), zie nieuwe foto: groen lichtje brand nog, het rode is nu uit. Ook als ik de draad op een andere plek tegen de de flens houdt blijft het rode lampje uit. IN DIT GEVAL HEB IK WEL DE ELCTRICITEIT NOG NIET OPNIEUW AANGELEGD OMDAT IK BANG BEN VOOR KORTSLUITING OF ZO....
WAT DOE IK NU BEST: die rode draad tegen de flens vastzetten(=rood lichtje is uit) + de electriciteit aanzetten OF gewoon het draadje niet meer aansluiten, de boiler blijft werken maar waarschijnlijk met het risico dat, doordat de electrode niet meer werkt, de boiler na verloop van tijd stuk gaat.