plaatsebeschrijving moeten laten uitvoeren door een deskundige."

4

plaatsebeschrijving moeten laten uitvoeren door een deskundige."

QQSSZZAA0
QQSSZZAA0
#Ontwerp · 11 jaren geleden
Artikel 4 van de bijzondere bepalingen dient nog verder besproken te worden met eigenaars en koper. Wij begrepen dat de koper de sleutel voorafgaandelijk aan het verlijden van de authentieke akte wenst te ontvangen om de voorbereidende renovatie plannen op te starten. Indien de renovatiewerken reeds aanvangen voor het verlijden van de authentieke akte zullen wij dit artikel verder moeten aanpassen alsook een voorafgaandelijke "plaatsebeschrijving moeten laten uitvoeren door een deskundige."De onkosten voor het opmaken van de plaatsbeschrijving vallen ten laste van de koper. Hoeveel kost zo een plaatsbeschrijving én kan dat gebeuren door een gerechtsdeurwaarder ?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3479 Andere particulier
11 jaren geleden
Als de koper de sleutel vroeger wil : dik extra voorschot vragen in functie van de werken die hij wil opstarten. Kopies van de aannemerskontrakten vragen en zelf checken dat t veilig is (geen louche klusjesmannen accepteren). Voorts lasten overdragen op papier. Een plaatsbeschrijving levert je geen centen op als de koop niet doorgaat en de koper onvermogend is. Je kan meegaan met de koper (als t pand toch leeg staat) maar dek u dubbel en dik in tegen waardevermindering door afbraakwerken. t Is immers niet uitgesloten dat de koop alsnog afspringt. Kan hij geen hoger voorschot betalen ? Sorry; je krijgt de sleutel bij het tekenen van de akte. Wil je nog eens langskomen om opmetingen te laten doen door een aannemer? Geen probleem; betaal me m n kilometers en een fles druivennat en k kom wel eens langs (maar geen honderd keren natuurlijk) Zelf recent sleutel.gegeven 3 weken voor akte met afspraken op papier en alles is correct verlopen. Wees echter op je hoede en zeker niet goedgelovig.
0
QQSSZZAA0
QQSSZZAA0
0 1 Verbouwer
11 jaren geleden

In dit geval ben ik de koper. De verkoopovereenkomst is getekend en dus bindend. Ik wil alleen wat tijd winnen. Bedankt voor je reactie

0
Kris M
Kris M
594 3479 Andere particulier
11 jaren geleden
Tijd winnen kan je binnen de "vier maand" tussen compromis en akte. Als je voor de akte al decsleutels wil zal je de verkoper moeten overtuigen. Hij is niet verplicht om dat toe te staan. Redelijkerwijs moet de verkoper er dus beter van worden (en geen risico lopen om een bouwval te vinden met een ontbonden verkoop zonder betaald voorschot van een onvermogende koper)
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag