kostprijs
kostprijs
Alle reacties
Het artikel Hoeveel kost een nieuwbouwwoning? gaat je al een eerste ruwe idee geven van wat kan en niet kan.
Mijn vriendin en ik zijn momenteel een halfopen bebouwing met echt exact dezelfde afmetingen en zolderverdieping aan het bouwen, met een bouwbudget dat 10.000 euro lager ligt.
Moeten jullie nog op zoek naar een architect? Vermeld dan duidelijk jullie budget in de kennismakingsgesprekken. Toets bij verschillende architecten af of jullie budget in overeenstemming is met wat jullie voor ogen hebben.
Ze zullen je ook gaan vragen of jullie in staat/bereid zijn om zelf de handen uit de mouwen te steken, dus vorm je hier al een beeld over wat jullie willen/kunnen doen.
Vraag een raming per post (grondwerken, metselwerken, dak, beglazing, ventilatie, ...) en neem het uiteindelijke totale bedrag in een latere fase ook duidelijk op in het uiteindelijke contract.
Tip: voorzie een financiële buffer. Ga uit van een budget van bijvoorbeeld 215.000 euro en hou die 10.000 euro over voor onvoorziene kosten.
Alvast heel veel succes met jullie bouwproject!

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning
Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!
Lees meer.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=0c13e8988269e72b8a56452ab39e164f)
Zelfbouw zit in de lift: “Met zelfbouw kan je je budget in evenwicht houden”
Zit zelfbouw in de lift? We vroegen het drie experts: “Wie wil besparen op bouwkosten kan zelf aan de slag gaan met een zelfbouwpakket”
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen