2

Hemelwater

Jeanine Van Aerde
Jeanine Van Aerde
#Sanitair · 10 jaren geleden
Wij zijn bezig met bouwen en nu wordt ons nog verplicht om een zuiveringsinstallatie in de put van het hemelwater te plaatsen. Wat voor nut heeft dit? Dit water wordt gebruikt om de toiletten, na gebruik,door te spoelen. Kostplaatje van dit toestel ongeveer €2200. In onze ogen een dure en onnuttige installatie.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden

Beste Jeanine,

Bij mijn weten is er geen enkele verplichting om een zuiveringsinstallatie in de regenput te plaatsen.

Wat ik wel zou aanraden is het plaatsen van een voorfilter op de aanvoer van de dakafvoeren. Ook kan je op de zuigleiding in de put best een vlottende aanzuig met terugslagklep en filter plaatsen.

Op die manier is het water voldoende gefilterd.

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Droge periode ideaal om je regenwaterput te reinigen: tips voor het onderhoud

Droge periode ideaal om je regenwaterput te reinigen: tips voor het onderhoud

Hoe zorg je ervoor dat zowel je regenwaterput als je water van goede kwaliteit blijven? We geven je vier tips voor het onderhoud van je regenwaterput.

Lees meer

Kies de juiste boiler: van werking en soorten tot installatie en onderhoud

Kies de juiste boiler: van werking en soorten tot installatie en onderhoud

Je sanitair water verwarmen met een boiler? We vertellen je alles over de soorten, het rendement, de grootte, de kostprijs en de terugverdientijd.

Lees meer

Verstopte leiding? Zo los je het snel en slim op

Verstopte leiding? Zo los je het snel en slim op

Alles over verstopte leidingen: oorzaken, tekenen, zelf ontstoppen, prijzen en tips om problemen te voorkomen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag