Isoleren achtergevel: wat met de poutrel?

2

Isoleren achtergevel: wat met de poutrel?

a willy
a willy
#Isolatie · 10 jaren geleden
Beste, Situatie: achtergevel wordt langs buiten geïsoleerd en vervolgens komt er crepie op. Moet er iets gebeuren met de poutrel die open en zichtbaar is en de folie die tussen bakstenen en poutrel zit (over de ganse lengte van de poutrel)? Dankje!

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden
Beste, Situatie: achtergevel wordt langs buiten geïsoleerd en vervolgens komt er crepie op. Moet er iets gebeuren met de poutrel die open en zichtbaar is en de folie die tussen bakstenen en poutrel zit (over de ganse lengte van de poutrel)? Dankje!

Als ik het goed inschat is die poutrel nu zichtbaar aan de buitenkant van de muur zoals hij nu is.

Hij zal dan samen met de andere muurdelen volledig achter isolatie verdwijnen. Hij komt dus in feite aan de warme kant van de isolatie te liggen en zal geen koudebrug meer vormen. Doordat hij geen koudebrug meer vormt zal er ook geen vocht meer op condenseren. Volgens mij hoef je dus in dat geval geen speciale voorzorgen meer te nemen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Ontdek alles over een offerte voor isolatie: de prijs, premies, aandachtspunten en tips om offertes te vergelijken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag