4

Dakconstructie veranda

coureurke
coureurke
#Veranda en bijgebouwen · 10 jaren geleden
hallo, wij zijn bezig met de aanschaf van een leefveranda,en hebben al verschillende constucteurs gesproken Nu over de dakconstructie had ik een vraag die me enorm bezig houd,nl de ene bied een dak aan volledig met een aluminium plaat en dan de isolatie,terwijl een ander opteert voor een volledig uitgetimmerde constructie in hout.....en dan de isolatie en afwerking Nu heeft iemand hier ervaring mee wat het beste zou zijn ? Alvast bedankt

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden

Beide systemen kunnen zeer slecht zijn, beiden kunnen zeer goed zijn.

Met andere woorden: met zo weinig informatie kan je dat niet beoordelen: Dikte isolatie? hoe is de dakopbouw met aluminium?

hoe is de dakopbouw in hout?

0
coureurke
coureurke
0 1 Bouwer
10 jaren geleden

Dakconstructie in aluminium bestaat uit een plaat, dan 35cm isolatie,dan terug een aluminium plaat en dan epdm,de houtconstructie bestaat uit gelamineerde liggers, osb platen,isolatie en dan epdm ,hier zou het gaan om 30 cm isolatie

Volgens constucteur zou een  aluminium dak beter zijn tegen vocht......

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden

De isolatie is bij beiden goed.

Aluminium kan inderdaad beter tegen vocht maar dat zou niet nodig mogen zijn. De dakbedekking moet sowieso alles waterdicht afwerken anders zit je met een lek zowel bij de alu constructie als bij de houten construktie.

Bij die aluminium zit je dan met een aluminium plafond als ik het goed begrijp?

Bij de houten construktie heb je wel nog de keuze van plafondafwerking.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Veranda verwarmen en koelen: zo geniet je het hele jaar door van je veranda

Veranda verwarmen en koelen: zo geniet je het hele jaar door van je veranda

Door je veranda te verwarmen en te koelen geniet je het hele jaar van deze ruimte. Maar hoe pak je dat aan? We vroegen het aan twee experts.

Lees meer

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Je wil een veranda, maar weet niet waar je op moet letten? We geven een antwoord op enkele belangrijke vragen. Van de soorten materialen tot de prijs.

Lees meer

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een nieuw tuinhuis in de lente? Zonder goede fundering kan de plaatsing al snel in een nachtmerrie veranderen. Deze tips garanderen je een stevige basis.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag