rotswol tussen kepers, dan mdf en dan dampscherm ?
Ik stel mij de vraag of het mogelijk is om tussen mijn kepers te isoleren met bvb rotswol of glaswol , dan mdf van bvb 12 mm tegen de kepers te schroeven en dan een dampscherm plaatsen ( folie )
Mogelijk is dit natuurlijk maar ik vraag mij af of dit nadelig is voor de eventuele "damp-vocht" die van buitenaf de isolatie beïnvloedt . Maw , kan die mdf op den duur gaan zwellen door vochtopname omdat deze (bijna) rechtstreeks met de buitenlucht-vochtigheid in aanraking komt . ( weliswaar onder de pannen en onder de rotswolïsolatie....)
Waarom ? De isolatie tussen de kepers blijft niet altijd goed zitten en door er mdf tegen te schroeven blijft deze goed vast zitten......en neen de isolatie is niet te smal gesneden eerder te dun en ze buigt door.....
Betreft de onderste meter van mijn kepers en deze ruimte dient tot niets .....er komt een muurtje voor van +- 80 cm hoog en zo komt de onderste gording niet meer in het zicht en krijg ik een vlakkere afwerking van de schuine wand erboven....
2e vraagje : kan ik harde isolatieplaten plaatsen tussen de ( breder gemaakte ) kepers plaatsen en deze opspuiten met schuim om ook dit vlak te behoeden van doorgezakte isolatie ?
Betreft hier rotswol/glaswolïsolatie van +- 15 cm en omdat er nu nog 2 tot 5 cm "speling-overschot" is , zou ik hierover STYRODUR platen willen aanbrengen van 4 cm dik en afwerken met een schuim voor de "naadjes" .
Ik neem aan dat de (groene styrodur-platen =ZONDER ALU FOLIE ) isolatie ook dan nog moet voorzien worden van een dampscherm maar dat die extra laag harde isolatie er wel voor zorgt dat mijn dak beter geïsoleerd is ????
Op de kepers extra isolatie aanbrengen is uitgesloten vanwege de beperkte ruimte . Dit zou wel kunnen bij die onderste meter omdat er daar dat muurtje voor komt .
Alvast bedankt voor een zinnig antwoord .