3

Roofing op plat dak

Senior
Senior
#Dak · 10 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord
Ons plat dak werd 30 jaar geleden met pur van 15 cm bespoten als isolatie. Momenteel hebben wij diverse lekken en denken eraan deze met roofing te beleggen.Kan dit? Graag richtprijs voor 120 m2. THX
1
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
10 jaren geleden

Beste,

Dat systeem van isoleren is vroeger een korte tijd hier en daar toegepast met wisselend succes.

In die tijd heb ik dat wel eens gezien en als ik het me goed herinner was hierbij de afgewerkte oppervlakte verre van vlak, je kon het eerder gebobbeld en gegolfd noemen.

Om hierop een nieuwe dakbedekking te leggen lijkt mij geen goed idee.

Ik vrees dat je alles zult moeten weghalen tot op de oorspronkelijke dakbedekking om daarna deze te vernieuwen. Het is dan te overwegen om de oude dakbedekking te laten dienen als dampscherm, hierop isolatieplaten te voorzien en daarop de nieuwe dakdichting te plaatsen.

1
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
10 jaren geleden

als je het huidige absoluut niet wil verwijderen, dan kan je isolatieplaten in Resol of in PIR of in Rhinox erop kleven met montageschuim in een zeer dikke laag zodat de hobbels opgevangen worden. Rhinox is drukvaste rotswol en gaat wellicht nog beter hobbels opvangen dan de andere stijvere platen...
richtprijs hangt af wat je zelf doet, wat je laat doen en welke materialen je kiest in welke dikte.... Want islatieplaat bestaat iin verschillende diktes en er bestaat naast roofing ook EPDM, is wat duurder maar gaat tot 3x zo lang mee...

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
10 jaren geleden

Beste,

Dat systeem van isoleren is vroeger een korte tijd hier en daar toegepast met wisselend succes.

In die tijd heb ik dat wel eens gezien en als ik het me goed herinner was hierbij de afgewerkte oppervlakte verre van vlak, je kon het eerder gebobbeld en gegolfd noemen.

Om hierop een nieuwe dakbedekking te leggen lijkt mij geen goed idee.

Ik vrees dat je alles zult moeten weghalen tot op de oorspronkelijke dakbedekking om daarna deze te vernieuwen. Het is dan te overwegen om de oude dakbedekking te laten dienen als dampscherm, hierop isolatieplaten te voorzien en daarop de nieuwe dakdichting te plaatsen.

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
10 jaren geleden

als je het huidige absoluut niet wil verwijderen, dan kan je isolatieplaten in Resol of in PIR of in Rhinox erop kleven met montageschuim in een zeer dikke laag zodat de hobbels opgevangen worden. Rhinox is drukvaste rotswol en gaat wellicht nog beter hobbels opvangen dan de andere stijvere platen...
richtprijs hangt af wat je zelf doet, wat je laat doen en welke materialen je kiest in welke dikte.... Want islatieplaat bestaat iin verschillende diktes en er bestaat naast roofing ook EPDM, is wat duurder maar gaat tot 3x zo lang mee...

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Wil je een houten dakbedekking of een dakconstructie uit hout? Lees meer over de houtsoorten en prijs voor een moderne of landelijke architectuur.

Lees meer

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Een warm dak is de populairste methode om een plat dak te isoleren. Maar hoe is zo’n dak opgebouwd en hoe kies je het geschikte isolatiemateriaal?

Lees meer

Wat kost een dakgoot?

Wat kost een dakgoot?

Dakgoten vind je in verschillende materialen, met elk hun troeven en nadelen. En uiteraard: een grote impact op de kostprijs. Wat kost dat nu eigenlijk?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag