isolatie en crepi afsnijden om natuursteen muurplint in te verwerken

7

isolatie en crepi afsnijden om natuursteen muurplint in te verwerken

a willy
a willy
#Isolatie · 10 jaren geleden
de aannemer stelt voor om na afwerking, de isolatie en crepi onderaan de muur af te snijden om de muurplint in de muur te verwerken (de bedoeling is dat de plint van een 30 cm hoog en 3 dik iets dieper zit dan de buitenkant van de muur). Is dit een OK manier van werken, het lijkt ons wat vreemd? dank

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden

Het feit dat de plint ten opzichte van de crepi iets naar achter zit is een goed systeem. Echter als je daarvoor de isolatie moet verwijderen dan is het een slecht idee.

Tenzij de binnenvloer hoger zit dan de bovenkant van de buitenplint en dat de muurisolatie en de isolatie onder de vloer ongeveer op elkaar aansluiten. Met andere woorden; dat er geen koudebrug gemaakt wordt op die manier.

0
albarius
albarius
24 99 Andere professioneel
10 jaren geleden

Dat is absoluut geen ok idee.

Dat krijgt hij nooit klaar in een mooie rechte lijn zonder uitrafelingen van de isolatie. Bovendien zit je isolatie dan langs onder bloot en dat krijg je ook nooit volledig blijvend waterdicht. Normaliter wordt er gebruik gemaakt van een zogenaamd "sokkelprofiel".

Een sokkelprofiel is een profiel dat horizontaal op de muur wordt geplaatst zodaning dat er later een plint kan onder geplaatst worden. Op het sokkelprofiel komt de isolatie en dan de verdere afwerking, afhankelijk van het systeem.

Google even op "sokkelprofiel" en op "afbeeldingen sokkelprofiel" (eventueel in combinatie met de zoektermen "isolatie" en/of "crepi". Zo kom je op vele (ook commerciele) websites waar sokkelprofielen en afwerken heel duidelijk worden uitgelegd in technische tekeningen, foto's en tekst. Dan sta je al een heel eind verder.

In mijn huis zou ik het niet toestaan en vragen waarom hij niet met een sokkelprofiel werkt. Als dit al niet zijn plan is, bevraag dan het volledige systeem dat hij wil plaatsen, want mogelijks kunnen daar dan ook fouten in zitten.

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Helemaal eens met Albarius. De plint iets terug zetten kan, is zelfs goed, maar dan moet dat eigenlijk van in het begin zo voorzien zijn met die profielen zoals gezegd.

Vraag anders eens welk systeem die aannemer voor ogen heeft om die afgesneden onderkant van isolatie en crepi af te werken.

Trouwens, betreft het hier een houtskeletbouw met gemetselde onderkant ? Hoe hoog en met welk materiaal? Of zijn het stenen muren met voorzetisolatie? Welke isolatie?

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
10 jaren geleden

Bij mij werd er eerst foamglasisolatie geplaatst achter de plinten ,dan blauwe steenplinten daarboven profiel dat verder uitsteekt dan blauwe steen en dan muurisolatie en crepi bovenop profiel.

Mvg Rudi

0
a willy
a willy
0 3 Verbouwer
10 jaren geleden
dank allemaal voor jullie reacties * het is voorzetisolatie en dan (ik veronderstel -en hoop- volgens de regels van de kunst) crepi * we laten de 'ingebouwde' blauwsteenplinten even terzijde en zullen er later met een dun afhellend profiel tegen bevestigen
0
albarius
albarius
24 99 Andere professioneel
10 jaren geleden
Ja, je zou nu de blauwsteenplinten achterwege kunnen laten en ze er later onder zetten. Je zou nu wel ineens met een normaal sokkelprofiel je isolatie moeten opbouwen zodat het volledige systeem 1 aansluitend geheel wordt. Achteraf er nog een profieltje onder zetten werkt niet.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Ontdek alles over een offerte voor isolatie: de prijs, premies, aandachtspunten en tips om offertes te vergelijken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag