6

Fundering 40cm diep

krido
krido
#Fundering · 10 jaren geleden
Hallo, Wij zijn in gesprek met een SOD-firma voor een bouw net over de taalgrens. Op plan ligt onze fundering op 40 cm (40/40) met plaat van 20cm beton erop. Nu is die 40cm diep genoeg? Standaard nemen ze toch pak dieper, op 60? Graag uw mening,commentaar want ik ben hier complete leek in...

Alle reacties

0
Sylvia Mathijs
Sylvia Mathijs
0 7 Verbouwer
10 jaren geleden

Laat u niet in het zak zetten, fundering moet je altijd onder het vriespeil aanzetten volgens onze aannemer en architect.

Als je een SOD firma gebruikt, neem je best een externe raadsman ( ingnieur ) onder de arm. Zo ben je zeker dat alles correct gebeurt, want veel van die mannen werken allemaal samen onder één hoedje

0
ikke 2005
ikke 2005
0 2 Bouwer
10 jaren geleden

klopt hellemaal, vries vrij is geloof ik op -80 cm?

kijk eens bij sos-ingenieur, die kunnne misschien helpen

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden

Ik twijfel er niet aan dat ze het goed gaan funderen.

Die 40 cm is maar een vooropstelling om een interessante offerte te kunnen aanbieden.

Achteraf zullen er dan serieuze meerprijzen komen omwille van het feit dat ze zwaardere en diepere en andere funderingen hebben moeten maken dan in de offerte was voorzien.

Zo werkt dat meestal.

0
krido
krido
0 1 Bouwer
10 jaren geleden

We dachten al in die richting, maar zijn niet op de hoogte van de actuele standaard ivm funderingsdiepte ...

Bedankt!

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden

We dachten al in die richting, maar zijn niet op de hoogte van de actuele standaard ivm funderingsdiepte ...

Bedankt!

Er is geen standaard, dat is op elke bouwplaats anders, het hangt af van de plaatselijke draagkracht van de ondergrond en de diepte van die draagkrachtige ondergrond.