4

Onkosten architect

PATAPOEF
PATAPOEF
#Ontwerp · 10 jaren geleden

Mijn architect stuurt me een factuur omdat hij blijkbaar telefonisch raad heeft gegeven aan de aannemer. Dus de aannemer belt naar hem omdat hij twijfelt aan iets. De architect heeft deze gesprekken aangerekend aan mij. In het contract staat er niets in ivm aanrekenen van telefonische dienstverlening. Het betreft een factuur van 555 euro.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5456 Andere professioneel
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Hoe is de overeenkomst met de architect? Een percentage, een vast afgesproken bedrag of is er afgesproken dat alle uren, onkosten en materialen apart zullen worden aangerekend en opgeteld?

Indien één van de twee eerstgenoemde systemen (hoogstwaarschijnlijk) dan zouden daar volgens mij geen prestaties mogen worden bijgerekend die betrekking hebben op de werken waarvoor je met hem een overeenkomst hebt.

Anders zou je dus ook een factuur mogen verwachten van de aannemer die telefonisch contact heeft gehad met de architect.

0
PATAPOEF
PATAPOEF
0 4 Bouwer
10 jaren geleden

Maar ik als bouwheer heb toch het recht om de architect te vragen om deze factuur te staven?  

Hij rekent z'n werkuren aan, en er werd reeds afgesproken dat hij op z'n minst bij elke nieuwe faze in de bouw aanwezig zal zijn om alles na te kijken. 

0
Charel
Charel
932 5456 Andere professioneel
10 jaren geleden

Als inderdaad is afgesproken dat alle uren, onkosten en materialen worden aangerekend dan mag je vragen dat alles in détail wordt genoteerd op de factuur, dat de factuur wordt gestaafd dus.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag