4

Verborgen gebrek

cecile neirinck
cecile neirinck
#Dak · 10 jaren geleden

heb een rechtzaak aangespannen voor de aankoop van mijn woning, deze pas geronoveerde woning heeft een kapotte roofing, nu loopt het water naar binnen de plafond kom naar beneden, Wat moet ik doen, de rechter oordeelt vlg mijn advokaat dat de schade te miniem is nl 7000 euro

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Als de rechter al geoordeeld heeft dan zal je daarbij moeten neerleggen of hiertegen in beroep gaan, uw advocaat kan u hierin raad geven.

Maar een rechter zal u geen gelijk of ongelijk geven afhankelijk van hoe groot de schade is. Je hebt (krijgt) gelijk of je hebt (krijgt) het niet

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Een verkoper kan enkel,vervolgd worden voor "verborgen gebreken". Dit zijn gebreken die hij moedwillig verborgen heeft (bv vochtige muren verstoppen achter een pas geplaatst Gyprocwandje)

Je spreekt van een versleten roofing.  Dit had je kunnen zien door effenhet dak te (laten) bekijken.  Op basis van je aangeleverde info lijkt mij de kans idd minimaal dat je een succesvolle schadeclaim aan de verkoper versierd krijgt.  

Vervolgschade zou je brandverzekering moeten vergoeden.

Als,je nog problemen vermoed laat dan het huis eens inspecteren door een kenner om verdere vervolgschade minimaal te houden.

0
Yasmin
Yasmin
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden

Heb een belangrijke vraag want er is iets dat niet klopt volgens mij..is het verstandig om te kopen via de mandel want de prijs is erg laag het zijn nieuwbouw en voor het budget van 220 000euro halfopen  bewoning het plaatsten van vloer en de keuken(naar keuze) zit in de prijs inbegrepen. Maar je hoeft maar een voorshot van 5 000 euro voorteleggen en dan keurt de bank de lening voor het huis goed.. Als gewone arbeider met een normaal loon kan dit zelf.. Heb al info opgezocht en da is onlang overgenomen maar de referentie vind ik niet onmiddellijk gelieve mij zo snel mogelijk te beantwoorden hopelijk weten jullie meer. Ik dank u 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Op zoek naar een dakbedekking voor een plat dak? Ontdek de verschillende soorten roofing en hoe je ze correct plaatst, onderhoudt en herstelt.

Lees meer

Welke dakrenovatie past bij jouw woning? Alle opties, prijzen, premies en tips

Welke dakrenovatie past bij jouw woning? Alle opties, prijzen, premies en tips

Ontdek alle opties voor dakrenovatie, inclusief prijzen, premies, regels, isolatie, valkuilen en slimme tips. Voor platte en hellende daken.

Lees meer

Je dak herstellen, renoveren, isoleren of onderhouden? Ontdek alle dakwerken en hun kostprijs

Je dak herstellen, renoveren, isoleren of onderhouden? Ontdek alle dakwerken en hun kostprijs

Wil je dakwerken laten uitvoeren? Ontdek de soorten werken en hun kostprijs en tips om je dak te herstellen, renoveren, isoleren of onderhouden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag