4

Gummil vloeibaar rubber

Januske
Januske
#Muren · 10 jaren geleden

Ik heb een dakgoot van polyester. Waarschijnlijk lekt deze dakgoot...

Eerder heb ik een vloeibaar rubber van Rubson gebruikt om de dakgoot weer waterdicht te maken. Echter , de fabrikant geeft aan dat dit product niet geschikt is voor oppervlakken waar water in blijft staan...( in winter blijft er water in deze dakgoot staan ) .

Recentelijk heb ik op internet gevonden ; Gummil vloeibaar rubber. Zij beweren dat dit product juist wel geschikt is voor oppervlakken waar water in blijft staan zoals bv een dakgoot.

Wel,.. voordat ik dit product ga gebruiken zou ik graag de ervaringen willen weten van gebruikers van dit product.

Is het werkelijk waterdicht ? , Is het product duurzaam ? Is het goed bestand tegen bv UV en andere weersinvloeden ? Grote temperatuurswisselingen ? Iemand hier toevallig ervaring mee ?

bijvoorbaat dank!

Alle reacties

0
Nielziie
Nielziie
0 16 Verbouwer
10 jaren geleden

http://www.tec7.be/nl/hoe-gebruiken/dichten-van-lekkende-dakgoot

ik raad je dit product aan mvg

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden

Een dakgoot van polyester die waarschijnlijk lekt? Eigenlijk moet je eerst zeker zijn dat ze wel degelijk lekt en waar ze dan juist lekt vooraleer je een oplossing zoekt of al producten gaat aankopen.

In ieder geval moet je de zaak eerst goed onderzoeken. De goot kan ook lekken doordat de afvoer min of meer verstopt zit en ze dus overloopt, of dat er een pan niet goed aansluit waardoor er water langs de zijkant van de goot afloopt, enzovoort.  

Mijn ervaring met polyester goten is dat de goot of het materiaal op zich praktisch nooit kan lekken maar dat het dan meestal de aansluitingen van de hulpstukken zijn, verbindingsstukken, hoekstukken , eindstukken of uitloopstukken. Die kan je dan beter demonteren, reinigen, een kit in de verbinding aanbrengen en terug monteren zodat de kit goed tussen de verbinding zit.

0
Mickeymouse
Mickeymouse
0 1 Andere professioneel
10 jaren geleden

Ik heb mijn dakgoot een tijdje terug waterdicht gemaakt met vloeibaar rubber van ecoproof. Tot hiertoe werkt het echt wel en heb ik geen problemen meer. 

Als het product hetzelfde is als dat van ecoproof dan denk ik dat het normaal gezien wel moet werken. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De grootste fouten: oorzaken van vochtproblemen

De grootste fouten: oorzaken van vochtproblemen

Vochtproblemen zijn niet alleen heel vervelend, ze zijn ook moeilijk te verhelpen. Wij proberen je wegwijs te maken.

Lees meer

Natuursteen voor je gevel: soorten, prijs, plaatsing en aandachtspunten

Natuursteen voor je gevel: soorten, prijs, plaatsing en aandachtspunten

Welke soorten natuursteen zijn geschikt voor je gevel? En waarop moet je letten bij de plaatsing en het onderhoud? Alle aandachtspunten op een rij.

Lees meer

SOS buitenmuur: 5 slimme tips om je gevel op te knappen

SOS buitenmuur: 5 slimme tips om je gevel op te knappen

Is je gevel vuil, verouderd of verkleurd? Ontdek praktische tips voor het opfrissen van je buitenmuur. Van zacht reinigen tot crepi.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag