5

Ramen en deuren .plastiek laat los

Denny
Denny
#Ramen en deuren · 10 jaren geleden

Hallo

Ik zit met een groot probleem in 2004 kochten wij pvc ramen en deuren. nu begint bij devramen en de deur de plastiek los te komen of te blazen . de firman bestaat niet meer failliet en nergens staat met welke firma of fabriek ze werkte .Help wie kan ons helpen

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/27461/img20150820105404.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=705c7086217779549f9b5a3f7afd7148https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/27461/img20150820105404-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1fd2d28d09d867a66701c3050207466chttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/27461/img20150820104620.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=972465300368701d93a81a6ea6f7bd17https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/27461/img20150820104654.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=f07fb32027c764a29f4dbcfe4cf33527https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/27461/img20150820104536.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=dc3da41b07df3a774e2cb9e62ac5f70a

Alle reacties

0
Mjers
Mjers
11 52 Andere particulier
10 jaren geleden

Dit is een gekend probleem met de kwaliteit van de folie voor pvc ramen/deuren van voor +- 2005. Er moeten nog wel gedupeerden zijn, is er geen manier om met hen in contact te komen? Onderzoek misschien eens de mogelijkheid om een ex-werknemer te contacteren van die firma en zo te achterhalen wie hun onderleverancier is...

Los van bovenstaande denk ik dat dit een moeilijk geval is... Er zijn gelijkaardige gevallen bekend met ramen. Dit was een reactie in zo'n gelijkaardige situatie...

""""

De schade waar u (dhr. XXX) van spreekt is geen schade die te wijten is aan fout in productie, montage of plaatsing.

Ongeacht de termijn is deze schade geen “garantiegeval”.

XXX kan niet instaan voor kosteloze herstelling of vervanging.

Zoals reeds meegedeeld aan dhr. XXX is deze schade een fenomeen dat zich kan voordoen onder bepaalde omstandigheden en in bepaalde situaties.

Oorzaak is bijna hoofdzakelijk ten gevolge van (samenloop/combinatie van) o.a. omgevingspartikels, (zure) regen, (reinigings)producten, zon, oriëntering en mogelijk ook uitzettings- en krimpwerkingen.

De folie die gebruikt wordt om PVC profielen te bekleden, is algemeen gebruikt door (bijna) alle profielsysteemontwikkelaars en producenten internationaal, en het fenomeen komt dan ook voor bij diverse PVC-merken.

Uw bewering als zou de folie niet geschikt zijn zou dan ook betekenen dat geen enkel profielmerk (internationaal) met een geschikte folie werkt.

(Ter verduidelijking: XXX krijgt de profielen toegeleverd met de folie reeds voorzien, dus er is geen bewerkingshandeling m.b.t. het aanbrengen van folie door XXX)

Indien u alsnog de kwaliteit van de folies zou willen aanvechten, dan zullen uiteindelijk de profielenproducent (hij brengt de folies aan op de profielen) en dan ook de producent van de folies (XXX) betrokken moeten worden in een procedure

""""

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
10 jaren geleden

Dat is natuurlijk flauwe kul . Een leverancier, verkoper, plaatser kunnen zich ten opzichte van hun klant nooit verschuilen achter een toeleverancier van de door hen verwerkte en geleverde materialen. De plaatser, verkoper is verantwoordelijk ten opzichte van zijn klant wat niet wil zeggen dat hij niet op zijn beurt zijn toeleverancier kan aanspreken.

Het is niet aan de klant om te gaan uitzoeken vanwaar de grondstoffen of onafgewerkte producten komen die zijn leverancier heeft gebruikt.

Het eerste aanspreekpunt voor de klant is altijd degene aan wie hij het product of de dienst betaald heeft.

0
Mjers
Mjers
11 52 Andere particulier
10 jaren geleden

klopt 100%, maar de meeste particulieren gaan de moeite niet doen om een zaak te spannen tegen dergelijk firma's, dergelijke rechtszaken kunnen jarenlang aanslepen en alle miserie vandien...

Het grote probleem dat Denny heeft is dat de ramen en deuren uit garantie zijn... 10 jaar garantie als ik me niet vergis...?

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
10 jaren geleden

Negatieve kritiek op bedrijven die met naam genoemd worden, laten we niet toe op dit forum, zonder dat je met naam en woonplaats ondertekent. Bij deze heb ik dan ook alle bedrijfsnamen verwijderd. De topic is ook zonder voldoende te begrijpen.

Mvg,

Het Livios-forumteam

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

Kies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag