Mijn huis is met latexverf geschilderd, Is die verf dampdicht of dampopen ?
Ik wil de spouwmuren isoleren.
Mijn huis is met latexverf geschilderd, Is die verf dampdicht of dampopen ?
Ik wil de spouwmuren isoleren.
Dampopen of dampdicht zijn beiden relatieve begrippen. Niets is in feite 100 % dampdicht.
Latexverf wordt in de regel niet als (voldoende) dampopen beschouwd. Ik zou die dan bij isoleren van de spouw zo veel mogelijk trachten te verwijderen, met een hoge drukreiniger bijvoorbeeld, en vervangen door een veel meer dampopen minerale verf of kalkverf.

Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes voor isolatiewerken
Wil je je energierekening verlagen? Laat je woning isoleren door vakmensen uit de buurt. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&q=85&s=86b8f5d2a3b6f5e851f1d427ac3db2fe)
Met de klimaatschademonitor kan je opzoeken hoe schadegevoelig jouw gemeente is. Maar hoe kan je je woning beschermen tegen hittegolven en overstromingen?
Lees meer
Door je huis te isoleren, verlaag je je factuur en verhoog je je comfort. Deze stappenplannen beschrijven hoe je zelf je dak, vloer en ramen isoleert.
Lees meer
Met dakisolatie bespaar je honderden euro's per jaar en verbeter je het comfort en de EPC-waarde. Isolatie-expert Bram Desmet rekent de besparing uit.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen