Garage ombouwen - is septische put een probleem?
Wij willen onze garage ombouwen tot een (slaap)kamer maar de septische put ligt hieronder. Mag er een kamer gemaakt worden boven een septische put?
Garage ombouwen - is septische put een probleem?
Wij willen onze garage ombouwen tot een (slaap)kamer maar de septische put ligt hieronder. Mag er een kamer gemaakt worden boven een septische put?
Het is vooral de toegang tot die septische put die een probleem vormt. Ooit moet je daar toch wel eens bijzijn. Dus je zit in de slaapkamer dan met een deksel dat moeilijk blijvend luchtdicht zal afsluiten. En op het moment dat je het deksel toch eens zult moeten openen krijg je een geurinjectie binnen die niet snel terug weg zal zijn.
Ik zou dan overwegen om die put te omzeilen en er een andere buiten de woning te steken.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lichtexpert Joël Sels geeft praktische tips om meer daglicht in je aanbouw te krijgen. Ontdek slimme oplossingen en voorkom lichtverlies.
Lees meerHoe kies je pvc-ramen voor je nieuwbouw of renovatie? Ontdek alles over isolatie, prijs en mogelijkheden op vlak van stijl, kleur en veiligheid.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen