7

Privacy op terras appartement

Lift naar garage
Lift naar garage
#Terras en oprit · 5 jaren geleden

Wij wonen op een nieuwbouw app. te De Haan. We hebben achteraan een terras van 2 meter diep en 6 meter breed. In de diepte is een zichtscherm geplaatst (zonder doorkijk) van 1m op 1,80m breed en daarop aansluitend een doorzichtig glas van 1m breed op 1,10m hoogte. Als onze buren op hun terras zitten kunnen ze gewoon recht in onze living kijken. Via de algemen vergadering aangevraagd om eventueel alle scheidingen aan te passen maar dit werd geweigerd. Bestaat er een wet ivm onze privacy voor dit probleem. Ik heb voorlopig bamboe afsluiting voor het glas geplaatst maar er zijn bewoners van het complex die er tegen zijn. Onze buren zijn akkoord en onze terrassen kijken uit op een camping. Mvg Stephaan.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61114/afsluiting-terras1-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=40e2c23868c5dd4068e40ab84d6f5f3a

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Is men er op tegen dat je gewoon het doorzichtige glas naar een glas zonder doorkijk van 1 meter op 1,80 meter? Estetisch is dat toch te verantwoorden? Je zou om te starten al een folie kunnen kleven tegen het lage raam?

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

Dit is een probleem dat onder zijdelingse zichten zou kunnen gecatalogeerd worden. Dus aan beide zijden van het lage deel zou 60cm niet toegankelijk mogen zijn.

Maar toch eens zien in de aankoopakte of documenten waar naar verwezen wordt of de buren geen recht van doorgang hebben ingeval van brand of ander sinister.

In elk geval heel naïef van architect en/of bouwpromotor ivm het voorkomen van burenruzies en -wrevel.

Nu, in doe-het-zelf zaken zijn er dubbelwandige kunststofplaten te koop in semie-transparant of opaal en te zagen op de gewenste maat (wordt veel gebruikt bij verandabouw). Kan gemakkelijk geplaatst worden en voor zover als het toegelaten is, mag je op uw terras plaatsen wat je wilt.

0
Lift naar garage
Lift naar garage
0 3 Andere particulier
5 jaren geleden

Een folie kleven heeft geen zin omdat ze gewoon boven de afsluiting kunnen kijken. Bedankt voor je reactie

0
Lift naar garage
Lift naar garage
0 3 Andere particulier
5 jaren geleden

Er is niets te vinden ivm vluchtweg of recht van doorgang. Na de eerste vergadering sprak 1 iemand alleen van belemmering van het zicht en werd alles daarom afgewezen. Hebben ook mail gekregen van de syndic dat men niets storend mag plaatsen dat zichtbaar is voor de medebewoners of van op de straat. Ik heb nu bamboo afsluiting geplaatst en er zijn er toch die ze weg willen ook al zie je ze niet staan. Blijkbaar heeft iemand al foto's genomen van op de straat 200 meter van ons terras en tussen de struiken... We wachten nu op de reactie tijdens de volgende alg. vergadering. (Ik weet het er zijn nu eenmaal mensen die niets anders te doen hebben dan het leven van een ander zuur te maken.) Bedankt voor je reactie.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61248/bamboo1.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=7a93b7062b82f594c791aaa9bc2fc00a
0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
5 jaren geleden

Ik kan me toch wel voorstellen dat velen dat scherm met bamboestokken esthetisch niet passend vinden bij het gehele concept van het gebouw. Zelf vind ik dat ook niet erg geslaagd qua uitzicht.

Ik begrijp verder ook wel dat de inkijk van de buren en naar de buren veel te storend kan zijn. Ik zou dit ook niet willen op deze manier.

Ik zou een gelijkaardig scherm laten maken zoals hetgene dat er nu voor de eerste meter is voorzien maar dan voorzien van vloersteunen waardoor het scherm verplaatsbaar is en dus geen vaste constructie kan worden genoemd.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

Heb je al eens gecontroleerd of de uitvoering van de terrassen overeenstemt met de bekomen bouwvergunning? 

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu
Terrasoverkapping nodig? Vergelijk gratis offertes!

Terrasoverkapping nodig? Vergelijk gratis offertes!

Ontvang gratis offertes van ervaren vakmensen en creëer jouw ideale overkapping.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: parasol met dubbele functie ontvouwt zich als een bloem

In de kijker: parasol met dubbele functie ontvouwt zich als een bloem

Ontdek de Anamon-parasol: een designstatement dat zorgt voor schaduw en licht op je terras. Multifunctioneel, duurzaam en vanaf november verkrijgbaar.

Lees meer

In 7 vragen naar een nieuwe overkapping voor je terras

In 7 vragen naar een nieuwe overkapping voor je terras

Op zoek naar een overkapping? Er bestaat een overvloed aan keuzemogelijkheden en -combinaties. Wij zetten je alvast op de goede weg.

Lees meer

Lange zomeravonden? Met deze 5 tips maak je het extra gezellig in je tuin

Lange zomeravonden? Met deze 5 tips maak je het extra gezellig in je tuin

Hoe kan je beter genieten van de zomer dan in je eigen tuin? Met deze vijf tips maak je je tuin gezellig en geniet je van extra lange zomeravonden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag