15

stank in woning

Dépré008
Dépré008
#Regelgeving · 5 jaren geleden

In oktober 2019 hebben wij een appartement van 2 jaar oud gekocht.  Wij wonen er sinds  begin maart 2020 in het appartement maar nu hebben we voortdurend geurhinder ( en niet weinig ) . Nu we de buren kennen vertellen ze ons dat er altijd veel geurhinder was , soms niet leefbaar,  en dat de verkopers het om deze reden verkocht hebben. Dus de verkopers waren op de hoogte van de geurhinder.   Kunnen wij de verkopers nog aanpakken voor dit probleem of wat kunnen we doen ?

1
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik heb dit type van sifon nog niet met eigen ogen gezien en uw tekening is te onduidelijk om te beoordelen. Maar alle soortgelijke sifons hebben hetzelfde principe wat ongeveer hierop neerkomt :

Er komt een buisje in het blauwe gedeelte uit maar niet tot op de bodem. Het afvoerwater komt via dat buisje onderaan in het blauwe gedeelte en moet daar langs de buitenkant van het buisje naar boven stijgen om bovenaan over te lopen naar de riolering. De ruimte boven dat zichtbare water staat dus in verbinding met de rioollucht. Als het buisje (met het hendeltje) bovenaan niet luchtdicht (mits dichtingsring) aansluit op de rand dan zal de rioollucht die in de bovenkant van dat blauwe onderdeel zit langs daar kunnen ontsnappen naar de binnenruimte.

Dat invoerbuisje moet dus onderaan luchtdicht zijn door het water in de sifon (blauw gedeelte) en bovenaan door een dichting rond zijn bovenste omtrek.

Alle reacties

0
Charel
Charel

Als je gepruttel hoort is er kans dat de sifon wordt leeggezogen en kan je best een beluchtertje plaatsen.

Maar toch nog eens goed de plaatsing van de onderdelen nakijken. Het onderdeel (blauw) waar het buisje met hendeltje in past zou verkeerd kunnen zitten (ondersteboven) zodat alles niet goed in elkaar klikt maar eerder los op mekaar ligt waardoor het geheel niet goed afsluit.

0
Dépré008
Dépré008
0 12 Andere particulier
5 jaren geleden

Charel,  maar er staat altijd water in het blauwe gedeelte, wat moet denk ik of ben ik verkeerd ?  Volgens mij ontbreekt de profieldichting 2.1 of 3.   Zou dat de oorzaak kunnen zijn ?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61930/gegeo150677211e117-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=0ddd34d8e41c481974af8d1596db891b
0
Charel
Charel

Ik heb dit type van sifon nog niet met eigen ogen gezien en uw tekening is te onduidelijk om te beoordelen. Maar alle soortgelijke sifons hebben hetzelfde principe wat ongeveer hierop neerkomt :

Er komt een buisje in het blauwe gedeelte uit maar niet tot op de bodem. Het afvoerwater komt via dat buisje onderaan in het blauwe gedeelte en moet daar langs de buitenkant van het buisje naar boven stijgen om bovenaan over te lopen naar de riolering. De ruimte boven dat zichtbare water staat dus in verbinding met de rioollucht. Als het buisje (met het hendeltje) bovenaan niet luchtdicht (mits dichtingsring) aansluit op de rand dan zal de rioollucht die in de bovenkant van dat blauwe onderdeel zit langs daar kunnen ontsnappen naar de binnenruimte.

Dat invoerbuisje moet dus onderaan luchtdicht zijn door het water in de sifon (blauw gedeelte) en bovenaan door een dichting rond zijn bovenste omtrek.

0
Dépré008
Dépré008
0 12 Andere particulier
5 jaren geleden
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Ondanks betonstop nood aan 450.000 nieuwe woningen: is Vlaanderen te ambitieus?

Ondanks betonstop nood aan 450.000 nieuwe woningen: is Vlaanderen te ambitieus?

Hoe bouwen we 450.000 nieuwe woningen terwijl er een betonstop aankomt? Steven Lannoo van NAV en Caroline Deiteren van Embuild reageren.

Lees meer

Bouwsector verdeeld over Mijn VerbouwBegeleiding

Bouwsector verdeeld over Mijn VerbouwBegeleiding

De bouwsector is verdeeld over Mijn VerbouwBegeleiding. De Vlaamse regering wil verbouwers gratis advies geven en zo de renovatiegolf aanzwengelen.

Lees meer

5 vragen over verharding in je voortuin: wat mag wel en wat niet?

5 vragen over verharding in je voortuin: wat mag wel en wat niet?

Alles wat je moet weten over verharding in je voortuin: van vergunningen tot uitzonderingen, regels en de mogelijke gevolgen bij verkoop.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag