14

lek in dak

majan
majan
#Dak · 5 jaren geleden

hallo

bij ons in het appartement (in een blok) hebben we een lek juist op de scheiding met de buur, wij hebben de syndic op de hoogte gebracht nu 6 weken geleden hij zou een expert laten komen om het te lokaliseren maar hebben van toen af niets meer gehoord wat moeten wij doen? (ondertussen hebben we nog wel eens met de syndic gebeld maar daar bleef het weer bij) 

Alle reacties

0
majan
majan
1 49 Andere particulier
5 jaren geleden

bedankt allemaal voor het meedenken

heb zelf de verzekering gebeld en die heeft een dossier geopend en naar de makelaar doorgestuurd voor de afhandeling,heb de fotos van de schade naar de verzekering gestuurd en morgen stuur ik een bestek van de gevogschade aangetekend

vorige week belde ik naar de syndic en wist mijn telefoon niet ,alhoewel ik het hem al via mail had doorgegeven,nu had hij een verkeerde telefoon aan de expert doorgegeven ,ik mailde nu een week later dat er  nog nog altijd zoals hij beloofde geen expert was langs geweest, verder niets vernomen ,maar ik zag dat normaal de firma sano.. normaal onze dakwerken doet ,dus belde ik even en ik was juist,en die zij dat hij me niet kon bereiken want hij had de verkeerde telefoon doorgekregen zucht!!! dus maakte hij direkt een afspraak tegen vandaag die hij stipt om 12 uur nakwam, nu weer maar afwachten of de syndic een beetje wakker wordt,anders moet ik weer zijn werk gaan doen en iedereen gaan contakteren

ik wil ook even zeggen ik heb wel schade maar een lek zie ik niet,ben ook geen dakwerker en is niet mijn bevoegdheid denk ik,want indien ik iets fout doe , kunnen ze het oop mijn verantwoordelijkheid steken en ook omdat het hier gaat over scheiding en medeeigendom van een andere eigenaar,ik heb het tijdig aan gegeven 

het is zeker niet dat ik te laks ben of geen goede huisvader zou zijn

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen
@nivaOne,

Je hebt het over " na uitsluiting of het via jullie eigen dak komt" en verder over:

"Ik denk dat het duidelijk is dat je onmogelijk iemand ter plaatse kan sturen om naar het dak van de buren te kijken. Dat is niet van jullie, alleen die eigenaar kan hier mee instemmen of zelf actie ondernemen."

Maar er is hier geen sprake van een eigen dak en ook niet van een dak van de buren. Het dak is eigendom van de  VME en dus, zoals je zelf zegt: Dat is niet van jullie (alleen), enkel die eigenaar (VME) kan hier mee instemmen of zelf actie ondernemen.

Ik zou dus toch oppassen om zelf zonder machtiging hierin initiatief te nemen. 

0
nivaOne
nivaOne
28 390 Andere professioneel
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Hi Charel,

Men dient inderdaad voorzichtig te zijn om 'zonder' machtiging initiatief te nemen. Op zich kan alleen de VME via een AV dat doen en heeft de syndicus bepaalde machtigingen. Het lijkt wel dat de syndicus niet echt communiceert omtrent hoever deze staat in deze zaak. En wachten op een AV lijkt me geen optie.

Er is wel degelijk sprake van een dak. De titel luidt lek in dak. En er is sprake van een scheiding.

bedankt voor je aanvulling.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Benieuwd naar de prijs van een nieuw dak? Ontdek wat een nieuw dak kost per vierkante meter, welke premies er zijn en hoe je kan besparen.

Lees meer

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Wil je een hellend dak plaatsen of renoveren? Lees meer over isolatie, dakbedekking en slimme integraties zoals zonnepanelen en dakvensters.

Lees meer

3 tips voor een perfect groendak

3 tips voor een perfect groendak

Een groendak heeft tal van voordelen. Maar er zijn ook enkele aandachtspunten. We zetten enkele tips voor jou op een rij.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag