bepalen zijperceelgrens
Kunnen jullie meegeven of ik 2 achterperceelgrenzen kan hebben? of is het steeds een achterperceelgrens en 2 zijperceelgrenzen?
Is belangrijk om een inschatting te maken naar afstand toe om een bijgebouw te plaatsen
bepalen zijperceelgrens
Kunnen jullie meegeven of ik 2 achterperceelgrenzen kan hebben? of is het steeds een achterperceelgrens en 2 zijperceelgrenzen?
Is belangrijk om een inschatting te maken naar afstand toe om een bijgebouw te plaatsen
Volgens mij zit je met twee zijperceelgrenzen en twee perceelstraatkanten. Geen achterperceelgrens dus.
Ik vermoed dat in uw geval de te respecteren afstand de maken heeft met de perceelsgrens tussen twee woningen en vermits er naast beide kanten een woning staat lijkt het me logisch dat voor beide kanten dezelfde regels gelden.
Je moet het onderscheid maken tussen achtertuin, voortuin en zijtuin. De grens die je aanduidt kan zowel een stuk zijtuin, achtertuin en voortuin zijn.
Je moet het onderscheid maken tussen grenzen en zone.
Elk perceel heeft meestal 4 of meerdere grenslijnen of perceelgrenzen.
De voorgrens ( aansluitend op straat) of meer gekend als de rooilijn is de grens die aansluit op openbaar domein. dan heb je de 2 zijgrenzen en de achtergrens. Zit er een knik in je grens dan blijft de benaming zij of achtergrens behouden.
De zone is bepalend voor het uitvoeren van bijkomende bouwwerken .
Voortuinstrook is de zone die grenst van de woongevel tot aan apenbaar domein.
Zijtuinstrook of achtergrens zijn de zones die grenzen aan andere percelen.
Opgelet een hoekhuis dat grens aan 2 straten heeft dus 2 voortuinstroken !!! 1 zijtuin en 1 achtertuin.
Als je dus in dit hoekhuis de gevellijnen doortrekt dan loopt de voortuinstrook over gans het gemeenschappelijk stuk met het openbaar domein. Je achtertuin is dus het kwadrant gevormd door de lijnen te verlengen van de gevels
Als je dus in dit hoekhuis de gevellijnen doortrekt dan loopt de voortuinstrook over gans het gemeenschappelijk stuk met het openbaar domein. Je achtertuin is dus het kwadrant gevormd door de lijnen te verlengen van de gevels
Kan je bovenstaande even verduidelijken?
Met je "onderbuur" begint het achterperceel waar de buur z n huis achteraan eindigt. Dus zijperceel en 3 meter afstand te houden.
Met je buur rechts idemdito : achterperceel begint vanaf achtergevel buur: op uw tekening dus weinig tot geen achterperceel. Dus ws ook 3 meter.
Boiwvoorschriften kunnen striktere regels opleggen
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...
Lees meerEen aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen