Toch wel verbazend dat in dit geval er duidelijk niet zorgvuldig beton is gestort, niet zorgvuldig is gedrild, niet zorgvuldig is bekist en ontkist en zeer waarschijnlijk geen ontkistingsolie is gebruikt. Maar de plaatser mag zijn schup afkuisen en de opdrachtgever zit nu met een terras en oprit waar de stukken aan de randen zijn afgesprongen.
Enigste wat ik hoor is : zet er een L profiel op ... maar er wordt vergeten dat voor dit L profiel te plaatsen je moet lijmen ( en die lijmen voor beton en metaal zijn duur) of moet boren . Wat dus wil zeggen dat je in een slecht gedrilde beton die afbrokkelt moet zorgen dat er een plug en vijs in vast blijft zitten. En waar iedereen hier nogal lichtjes overgaat is dat het profiel minstens 2 mm BOVENOP het betonvlak komt te liggen.
Ik zou die rommel niet aanvaarden. Die latten zorgen voor struikelpartijen of komen na verloop van tijd los te zitten omdat er dagelijks tegen wordt gereden, gelopen.
Ik weet niet waarom betonharsen in dit geval niet zou werken . Denk dat de frima AKEMI in ranst een zeer uitgebreid gamma hebben om deze afgebrokkelde stukjes te herstellen . Zelfs de kleur kan bepaald worden en de hars kan naderhand perfect fijn afgewerkt worden.
Wat ook inderdaad een mogelijkheid is als je geen verhaal kunt halen bij de aannemer , is om een facetrand te slijpen op de zijkanten. Gaat een geduld werkje zijn en je zal moeten zorgen voor een stevige en perfecte evenwijdige zaagsnede.
Sowieso eerst in overleg met de plaatser voor je zelf maar iets uitsteekt.
Je verliest daardoor al je rechten ten opzichte van de aannemer.