Dak gevel en ramen vervangen: aannemer of zonder
Beste,
Binnenkort zouden wij graag in één keer het estetische + energetische willen aanpakken bij ons thuis. Kortom zouden wij volgende zaken willen doen (ik denk in deze volgorde)
- ramen + voordeur vervangen: van dubbel naar superisolerend (met als doel ook estetische aanpakken want nu écht lelijke ramen :-p )
- huidige voorgevel afbreken en werken met Façabrick systeem (isolatieplaat die tegen binnenmuur wordt geschroefd met plugs met daarop dan steenstrippen)
- dakbedekking (pannen) vervangen: puur estetisch zodat nieuw dak mooi aansluit met de nieuwe gevel
Het is niet echt dat we met veel fantasietjes zouden willen werken. Ramen worden één op één vervangen bijvoorbeeld. Ook deuropening blijft hetzelfde enz.
Ik heb in het verleden verbouwd met een aannemer, maar dit was toen een totaalverbouwing dus aannemer was echt wel nodig. Ik herinner me dat dit een heel stressvolle periode was, ook met aannemer. Maar nu zijn het in feite maar 3 zaken die moeten gebeuren, en die volgens mij ook los van elkaar kunnen gebeuren. Is het volgens jullie mogelijk om dit zonder aannemer te doen? Voor een aannemer mogen wij toch wel 10% van de totaalprijs erbij rekenen, wat snel een 4.500 euro extra zou zijn natuurlijk...
Alvast bedankt