Dak gevel en ramen vervangen: aannemer of zonder

4

Dak gevel en ramen vervangen: aannemer of zonder

matti1991
matti1991
#Bouwpartners · 4 jaren geleden

Beste,

Binnenkort zouden wij graag in één keer het estetische + energetische willen aanpakken bij ons thuis. Kortom zouden wij volgende zaken willen doen (ik denk in deze volgorde)

- ramen + voordeur vervangen: van dubbel naar superisolerend (met als doel ook estetische aanpakken want nu écht lelijke ramen :-p )

- huidige voorgevel afbreken en werken met Façabrick systeem (isolatieplaat die tegen binnenmuur wordt geschroefd met plugs met daarop dan steenstrippen)

- dakbedekking (pannen) vervangen: puur estetisch zodat nieuw dak mooi aansluit met de nieuwe gevel

Het is niet echt dat we met veel fantasietjes zouden willen werken. Ramen worden één op één vervangen bijvoorbeeld. Ook deuropening blijft hetzelfde enz. 

Ik heb in het verleden verbouwd met een aannemer, maar dit was toen een totaalverbouwing dus aannemer was echt wel nodig. Ik herinner me dat dit een heel stressvolle periode was, ook met aannemer. Maar nu zijn het in feite maar 3 zaken die moeten gebeuren, en die volgens mij ook los van elkaar kunnen gebeuren. Is het volgens jullie mogelijk om dit zonder aannemer te doen? Voor een aannemer mogen wij toch wel 10% van de totaalprijs erbij rekenen, wat snel een 4.500 euro extra zou zijn natuurlijk...

Alvast bedankt

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
4 jaren geleden

Denk er ook aan dat wanneer uw woning meer dan 10 jaar oud is dat je dan, in geval je met een aannemer werkt, je slechts 6 % btw betaalt op alle materialen en dat je 21 % betaalt indien je het zelf doet. Een verschil van 15 % !

Soms is het dus goedkoper om met een aannemer te werken dan om het zelf te doen.

0
matti1991
matti1991
0 4 Andere particulier
4 jaren geleden

Hallo,

Ik heb waarschijnlijk mijn vraag verkeerd gesteld: ofwel kan ik de werken via een instantie laten uitvoeren dat al dan niet via onderaanneming werkt, een 3e partij zeg maar. Deze neemt natuurlijk ook zijn percentage. Ofwel regel ik alles zelf met de 3 partijen zonder een 3e partij :-)

Alvast bedankt

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
4 jaren geleden

OK, met uw herformullering heb ik het beter begrepen. Inderdaad met 1 hoofdaannemer met onderaanneming heb je minder grip op zowel prijs als op uitvoering alsook uitvoeringsafspraken als op overlast
Voor de verschillende werken aparte aannemers uitzoeken via meerdere offertes: dit is heel zeker mogelijk en kan je inderdaad de werken een na een laten uitvoeren. een betere spreiding dus in tijd en in aansprakelijkheid.

Aangezien de raam-en deuropeningen niet veranderen heb je voor deze werken noch melding noch architect nodig. Echter voor de voorgevel zal wel een bouwkundig dossier moeten aangelegd worden en kan je best ook eerst eens navragen op het stadhuis  welke de stedelijke voorschriften er zijn.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zelfbouw zit in de lift: “Met zelfbouw kan je je budget in evenwicht houden”

Zelfbouw zit in de lift: “Met zelfbouw kan je je budget in evenwicht houden”

Zit zelfbouw in de lift? We vroegen het drie experts: “Wie wil besparen op bouwkosten kan zelf aan de slag gaan met een zelfbouwpakket”

Lees meer

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!

Lees meer

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Je bouwproject staat of valt grotendeels met de keuze van de juiste aannemer(s). Met deze tips kan je een aannemer zoeken voor jouw project.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag