Elektrische leiding verwijderen/ aanpassen op wachtgevel

1

Elektrische leiding verwijderen/ aanpassen op wachtgevel

vdoch
vdoch
#Regelgeving · 3 jaren geleden

Beste,
Recent werd het huis van mijn ouders vekocht. De grond links van het huis wordt verkaveld en zal worden verkocht als bouwgrond half open bebouwing. De gemeente legt hier wel enkele voorwaarden op. Zo moet de linkerzijgevel van het verkochtte huis als wachtgevel dienen ingericht . Er moet oa een elektrische leiding ( zie kader 1 op de foto ) die van de meterkast vertrekt en naar de achterbouw loopt  "verwijderd of aangepast" worden. Wat mag ik verstaan onder aangepast. Mag deze kabel bvb ingeslepen worden in de wachtmuur? Graag uw advies. De gemeente kon mij niet verder helpen met deze vraag.

Ook is er een aansluiting naar het lichtnet (zie kader 2 op foto) welke dient "verwijderd" te worden. Ik vermoed dat dit enkel door de netbeheerder mag gebeuren?

Alvast met dank,

Chris

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/72215/img20211122153504887.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=a1774d521abf9e49b3bb94e6d0b5c3bd

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

tja,, Best trachten de kabel desnoods via het dak of kelder naar binnen te brengen en op je eigen achtergevel te plaatsen.

Als je gaat inslijpen, en ze zetten er een muur voor, kan je er nooit meer aan, als er iets door ouderdom met de kabel gebeurt.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Ontdek welke doe-het-zelf premies je als klusser kan aanvragen en bespaar zo op je verbouwkosten.

Lees meer

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

De regering hervormt de Mijn VerbouwPremie. Vanaf 1 juli 2025 komt er meer steun voor lage inkomens, hogere inkomens ontvangen minder premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag