4

Vals plafond isoleren

Bjorn82
Bjorn82
#Bouwpartners · 3 jaren geleden

Hallo , ik zou mijn vals plafond willen isoleren .

Maar kan ik dan nog steeds spots in mijn vals plafond steken ?

Er moet ook nieuwe elektriciteit gelegd worden , moet deze op(tussen bestaand plafond en isolatie) of onder(tussen isolatie en Gyproc plaat) de isolatie komen 

Alvast bedankt

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
3 jaren geleden

Vooreerst is belangrijk om te weten is of het om energetische of accoustische isolatie gaat en ook of er boven dat plafond een al dan niet geisoleerd plat dak is, een onverwarmde en ingeisoleerde zolder of leefruimtes zoals bijvoorbeeld slaapkamers.

0
Bjorn82
Bjorn82
0 8 Andere particulier
3 jaren geleden

Het gaat om energetische isolatie . 

Het vals plafond is in de living , daarboven is er een slaapkamer . 

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
3 jaren geleden

Energetische isolatie tussen twee bewoonde ruimte's, een slaapkamer en een woonkamer, heeft in feite geen zin. De warmte uit de woonkamer die je daar tegenhoudt ga je tekort komen in de slaapkamer.

Energetisch isoleren doe je tussen de woonruimte's en de buitenruimte via de muren het dak en de vloer of tussen woonruimte's en ruimtes zoals bijvoorbeeld zolders onder een niet geisoleerd dak of onverwarmde garages. 

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Dit kopt niet. In de slaapkamer zal echt wel een radiator staan zeker of vloer verwarming.

Kijk in mijn garage was het vroeger bibberen in de winter en zweten in de zomer.

Dan beslist om het dak grondig aan te pakken, 10 cm PUR en EPDM er op.

Het gevolg is nu in de zomer veel trager warm en in de winter omdat er een stookolie brander staat veel warmer.

Dakramen enkel glas maar 20 cm lager een polycarbonaat plaat.

Ik verwarm sporadisch voor sanitair maar voor de rest niks.

Het is nu 18,1°C binnen en buiten nu 12.00 °C

Wel HR 1.4 dubbel glas met argon tussen de platen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag