beste
Je nummering zou best overeenkomen met de desbetreffende foto. Of je zorgt dat je filenamen voor je foto's kort zijn en simpel te herhalen.
Meeste foto's zijn qua situering en wat zie ik, onbegrijpelijk. U kent de situatie ter plaatse , ik niet.
Je moet tevens begrijpen dat ik alsnog graag eerst een antwoord krijg op de vragen die ik in mijn eerste bericht en volgende heb gesteld.
Ik tracht op basis wat ik zie mijn opmerkingen te formulen.
Foto 1
vervuilde en dichtgeslagen spuw muur waarbij de waterkering ( rechte pijl) zich ONDER de vloerplaat binnen bevind. De folie op een hoogte van cc1 meter verticaal tussen buiten en binnenblad heb ik nog nooit gezien. Ik vermoed dat bij een oudere verbouwing dit is tussengezet . Ooit ramen verandert ?
In het buitenblad merk ik 1 steen boven de terrasvloer een waterkering Echter zo op de foto te zien zit deze hoger dan degene die in het binnenblad steekt. Hangwater in de spouw kan dus alleen naar binnen afvloeien.
Foto 2
Uitbreiding van de veranda : wat gebeurt er met de tuinmuur tussen jullie en de buur ? Zit daar een waterkering in? En waar ?
Ik zie snelbouwbakstenen in de grond. Dit is zo poreus en ga door water invloed kapotvriezen. gelukkig ligt dit nu binnen maar eigenlijk roept dit weer extra vragen op. Is de fundering langs buiten bezet geweest met een bitumen?
Wat ik moet zien door die groene pijl , geen idee.
Foto 3
Kapotte dcp op een snelbouwsteen waar nu pas precies verse bitumen zijn opgezet en dan maar hopen dat deze aansluting waterdicht is en blijft.
Wat zit er onder die terrastegels ???
Ik zie ook geen bouwfolie tegen de zijkant van je vloeropbouw binnen? Vergeten?
Foto 4,
bezetting uitgevoerd ? Maar waar zit de vloerbescherming voor opstijgend vocht ?
Foto 5
Perfect om de opbouw van de terrasvloer te bekijken en te meten. Sowieso zit er precies geen bouwfolie onder dus je moet folie aanbrengen bovenop de tegels. Is er nagegaan of de draagracht voldoende is.
Kleine opmerking ik hoop dat de aansluiting in de stroomrichting is gezet ?
Persoonlijk vind ik deze aansluiting waarbij een 40/50 mm op deze wijze in een moerbuis wordt gestoken niet veilig. Als er chape wordt gestort let er dan op dat de schuine hoek zeer goed is aangevuld en aangedrild. Maak daar die sleuf breder zo dat je dit goed kunt uitvoeren.
Waar zit in dat buitenblad de waterkering ? misschien eens aanduiden met een krijtstreep.Dan zien we het.
Foto 6
Weing op te zien uitgezonder dat ik weerom geen horizontale onderfolie zie liggen. Dat ik precies een bitumen zie aangestrekn tegen het buitenblad. Dat het hoekprofiel wel los door loopt en perfect in ' het water ' kan staan . Ik bedoel dat je best bezetting maar ook de hoekijzers niet onder de waterkering laat komen. Dat er tegen de zijkanden ( dagkant niets is voorzien van horizontale waterkering in de muur of tegen de opkant.
Eerlijk,
je had misschien best toch technische hulp ingeroepen x maanden geleden want wat ik zie is broddel- en bricolagewerk.
Maar ja, je krijgt dan het verwijt op je bord dat je niet de vraag beantwoord maar ' niet relevante vragen' stelt.
Gelukkig ben ik niet rancuneus maar aub schakel nu technische hulp in die JOUW belangen kan verdeigen op een technische basis tegen de aannemer.
Hier achter mijn scherm, heb ik totaal geen overzicht of beeld van wat bestaand is, hoe dit is opgebouw, wat nieuw en wat de plannen zijn. Begot je hebt zelfs geen enkel plan meegegeven.
Dus nogmaals schakel pro's in.