Problemen met regenput / regenwaterpomp
Hallo allemaal. Ik heb vorig jaar in mei mijn regenwaterput laten uitkuisen. Bleek dat er nog een pak puin en bouwafval inlag. Daardoor was de regenwaterpomp vervuild geraakt en had ik problemen met de 2 toiletten die doorliepen. Na het uitkuisen van de regenput, is mijn regenwaterpomp volledig gedemonteerd geweest en grondig gereinigd. Was ook nodig, want was serieus vervuild. Heb ook de stortbakken van beide wc's vervangen. Ze waren 15 jaar oud en zodanig vervuild, dat het water bleef doorlopen. Ik herinner me nog, dat er in de stortbakken van mijn toiletten, een soort aangekoekte korreltjes waren. Nu vandaag, heb ik terug problemen met mijn regenwaterpomp (drukverlies). Ik heb de filter uitgekuist (doe ik zowiezo 2x per jaar). Ook wordt 2x per jaar de dode bladeren uit de dakgoten weggenomen. Ik leg de pomp aan nadat ik de filter uitgekuist heb en deze blijft doordraaien en slaat niet af. Ik trek het toilet op de benedenverdieping door en het water is bruin. Ik heb toen maar mijn regenwaterpomp afgelegd. In de filter van mijn regenwaterpomp zie ik terug wat fijne korreltjes. Nu dinsdag komen ze de regenwaterput terug leegtrekken en hem inspecteren. Maar daarna weet ik het efkes niet meer. Waar komen die korreltjes in de filter vandaan ? Ik heb schrik dat ook mijn toiletten weer vervuild zullen geraken Ik weet efkes niet meer waar ik het moet zoeken. Enige suggesties ?