Schade crepis na loskomen regenpijp

6

Schade crepis na loskomen regenpijp

Rept
Rept
#Dak · 3 jaren geleden

Na een nieuw geplaatst dak en nieuwe crepis is de regenpijp losgekomen.

Ik heb hiervan onmiddellijk de dakdekker op de hoogte gebracht met de vraag zo snel mogelijk te herstellen omdat ik vrees dat het water dat over de gevel loopt, vlekken geeft op de crepis.

Geen reactie, aangetekende brief gestuurd begin deze week, nog steeds geen respons en intussen al een gele streep op de gevel.

Wat nu te doen?  Door een andere dakdekker laten oplossen en kosten verhalen ?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/76617/screenshot20220526100242comwhatsapp.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=444bd45b47c13ec34cd44dbad0e2a029

Alle reacties

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Kosten verhalen kan je niet zo maar.  
er is weliswaar een interpretatieve wet hierover, maar de voorwaarden zijn uiterst stringent en volgens mij niet van toepassing hier. 

je zal de dakwerker eerst en vooral in gebreke moeten stellen. 

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
3 jaren geleden

Het feit dat die bocht is losgekomen is uiteraard niet goed en moet beter worden voorzien.

Maar voorlopig kan een gemiddeld handige persoon op 1 minuutje tijd die bocht terugdraaien en op de afvoer steken.

Op die manier zorg je er tenminste voorlopig al voor dat er geen verdere schade kan ontstaan.

Ik ziet er trouwens naar uit dat die dakuitloop quasi horizontaal door de muur steekt waardoor bij een los aangeschoven bocht er toch altijd nog water vanuit die verbinding over de muur kan blijven lopen.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Laat een loodgieter of andere dakwerker komen om het euvel te herstellen.

Tracht later de faktuur te verhalen op de dakwerker. 

Lukt het niet  je geld terug te vorderen heb je brutte pech, maar dan heb je tenminste de schade op de crepie tot een minimum herleid.. 

Misschien kan je trachten via je brandpolis verhaal te halen??? 

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
3 jaren geleden

Brandpolis dekt alleen gevolgschade. Niet het herstellen van de regenpijp.

Als die regenpijp er al was vooraleer de crepie (en isolatie) geplaatst werden dan is dat niet de fout van de dakwerker.  

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Brandpolis dekt alleen gevolgschade. Niet het herstellen van de regenpijp.

Als die regenpijp er al was vooraleer de crepie (en isolatie) geplaatst werden dan is dat niet de fout van de dakwerker.  

En er moet ook een lek zijn. 
dit is geen lek hé. 
Hier gaat het over een contractueel geschil, dat valt ook niet onder de polis brand. 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Als goede huisvader moet je wel de schade zoveel mogelijk trachten te beperken.

Effe de ladder op en zo goed en kwaad naar eigen kunnen een voorlopige herstelling uitvoeren.

De loodgieter kan dan dit definitief aanpakken.

Dus opletten dat het nalaten van voorlopige maatregelen niet als een boomerang in je gezicht weerkeren.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Wil je een hellend dak plaatsen of renoveren? Lees meer over isolatie, dakbedekking en slimme integraties zoals zonnepanelen en dakvensters.

Lees meer

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Benieuwd naar de prijs van een nieuw dak? Ontdek wat een nieuw dak kost per vierkante meter, welke premies er zijn en hoe je kan besparen.

Lees meer

Bitumen dakbedekking voor plat dak: ontdek de voordelen en beperkingen

Bitumen dakbedekking voor plat dak: ontdek de voordelen en beperkingen

Een bitumen dakbedekking om jouw plat dak waterdicht te maken? Lees alles over de prijs, plaatsing en onderhoud voor een waterdicht resultaat.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag