Dak -> genagelde kunstleien (1964) -> onderdak uit lichte platen, hoe best isoleren (nieuwe leien)

4

Dak -> genagelde kunstleien (1964) -> onderdak uit lichte platen, hoe best isoleren (nieuwe leien)

avandewalle
avandewalle
#Dak · 3 jaren geleden

Mijn dak bestaat uit genagelde kunstleien (1964) met een onderdak uit lichte platen, hoe isoleer ik deze best (leien aan vervanging).

Ik wil deze direk ook laten voorzien voor zonnepanelen.

Welke is technisch / kwalitatief de beste aannemer (regio 9840)

Met dank

Alex

Alle reacties

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
3 jaren geleden

onderdak in die tijd was wellicht asbestplaten van de fabrikant Eternit.om dit te verwijderen is er extra premie en ondersteuning voor. 
daarna kan er een nieuw onderdak hetzij in folie (bvb Solitex van fabrikant Proclima) hetzij in houtwol onderdakplaten met een isolerend karakter (merken Pavatex, Gutex, Homatherm, Steico). en daarboven nieuwe pannen of leien

0
avandewalle
avandewalle
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

Bedankt voor de reactie.

Tja alleen isoleren met een onderdak zal niet voldoende zijn en tussen de balken isoleren is niet mogelijk (koudebruggen met de lengtebalken). Het moet dus bovenop. Rekening houdend dat de dakstructuur gemaakt is voor leien (gewicht). Niet eenvoudig dus.

Ook dient rekening te houden dat de corniches (regenwaterafvoer) bakcorniches zijn van 50 diep en 10 hoog.

Hoe dit allemaal vervangen is niet bepaald eenvoudig. Aan de voorkant gebeurt de waterafvoer over het plat dak dak ook nog geïsoleerd zou moeten worden.

Vandaag dat ik absoluut niet zomaar in zee wil gaan met om het even welke aannemer. Ik dacht misschien aan ABS bouwteam.

Alle suggesties en opmerking zijn zeer welkom.

Alvast bedankt.

Mvg. Alex

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Beste, ik sluit me aan bij de mening van Carl en begrijp niet goed wat je bedoelt als je zegt dat tussen de balken isoleren niet mogelijk is vanwege koudebruggen met de lengtebalken. Volgens mij is het perfect mogelijk om langs binnen te isoleren zonder koudebruggen.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Bedankt voor de reactie.

Tja alleen isoleren met een onderdak zal niet voldoende zijn en tussen de balken isoleren is niet mogelijk (koudebruggen met de lengtebalken). Het moet dus bovenop. Rekening houdend dat de dakstructuur gemaakt is voor leien (gewicht). Niet eenvoudig dus.

Ook dient rekening te houden dat de corniches (regenwaterafvoer) bakcorniches zijn van 50 diep en 10 hoog.

Hoe dit allemaal vervangen is niet bepaald eenvoudig. Aan de voorkant gebeurt de waterafvoer over het plat dak dak ook nog geïsoleerd zou moeten worden.

Vandaag dat ik absoluut niet zomaar in zee wil gaan met om het even welke aannemer. Ik dacht misschien aan ABS bouwteam.

Alle suggesties en opmerking zijn zeer welkom.

Alvast bedankt.

Mvg. Alex

Je stelling / conclusie klopt niet hoor. 
je kan perfect tss de balken isoleren. 
Wat ABS betreft, die werken effectief met eender welke aannemer die vrij is. Dus dat is zeker niet wat je zoekt. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Geef je woning karakter met een mansardedak en geniet van meer ruimte, stijl en comfort onder je dak.

Lees meer

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

Deze nieuwe dakpannen met zonnepanelen bedekken je dak én wekken stroom op. Dankzij de half-cuttechnologie brengen deze zonnepanelen nog meer op.

Lees meer

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Leer asbest in je dak herkennen, ontdek de risico’s en kosten en vind veilige oplossingen voor vervanging of verwijdering.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag