Nieuwe tuinschermen tussen bestaande betonpalen met sleuven krijgen
Zowel de buren als ikzelf vonden dat 4 tuinschermen van het type Luxor vervangen dienden te worden. Ik bestel 4 nieuwe tuinschermen van het type Luxor in de veronderstelling dat de vervanging een fluitje van een cent gaat zijn: oud scherm tussen de sleuven van de betonpalen naar boven uitschuiven, nieuw scherm tussen de sleuven van de betonpalen naar beneden inschuiven. Dit is toch logisch, want beiden hadden de standaard maten. Ik had dus een uurtje tijd uitgetrokken om dit karweitje met mijn buurman te doen. Ondertussen zitten ze er nog niet in, want we krijgen ze niet tot beneden. De laatste 20 a 30 centimeter gingen niet. Bij het nameten van de oude tuinschermen bleek nu dat deze maar 178/179 cm waren ipv 180 cm. Waarschijnlijk door krimp, want het zijn echt dezelfde schermen van geïmpregneerd hout. Wat kan ik nu doen? Ik ben niet zo een handige Henriëtta en vraag me af hoe ik het hout beter kan laten glijden. Of moet ik de vertikale latten losmaken, de horizontale inkorten en de vertikale opnieuw bevestigen? Of is er een oplossing die ik over het hoofd zie? Ik zit echt met de handen in het haar. Er is zelfs een scherm dat zelfs niet tussen de betonpalen in de sleuven geraakt Pfff... help please!
Op foto in bijlage zie je de schutting. We willen de voorste halve schutting vervangen door een hoge (we weten dat de betonpalen te laag gaan zijn, maar dat vinden we niet erg. We willen gewoon die tuinschermen er tussen krijgen.