Nieuwe tuinschermen tussen bestaande betonpalen met sleuven krijgen

2

Nieuwe tuinschermen tussen bestaande betonpalen met sleuven krijgen

Niet zo handige Henriëtta
#Tuin · 3 jaren geleden

Zowel de buren als ikzelf vonden dat 4 tuinschermen van het type Luxor vervangen dienden te worden. Ik bestel 4 nieuwe tuinschermen van het type Luxor in de veronderstelling dat de vervanging een fluitje van een cent gaat zijn: oud scherm tussen de sleuven van de betonpalen naar boven uitschuiven, nieuw scherm tussen de sleuven van de betonpalen naar beneden inschuiven. Dit is toch logisch, want beiden hadden de standaard maten. Ik had dus een uurtje tijd uitgetrokken om dit karweitje met mijn buurman te doen. Ondertussen zitten ze er nog niet in, want we krijgen ze niet tot beneden. De laatste 20 a 30 centimeter gingen niet. Bij het nameten van de oude tuinschermen bleek nu dat deze maar 178/179 cm waren ipv 180 cm.  Waarschijnlijk door krimp, want het zijn echt dezelfde schermen van geïmpregneerd hout. Wat kan ik nu doen?  Ik ben niet zo een handige Henriëtta en vraag me af hoe ik het hout beter kan laten glijden. Of moet ik de vertikale latten losmaken, de horizontale inkorten en de vertikale opnieuw bevestigen?  Of is er een oplossing die ik over het hoofd zie?  Ik zit echt met de handen in het haar. Er is zelfs een scherm dat zelfs niet tussen de betonpalen in de sleuven geraakt   Pfff...  help please!

Op foto in bijlage zie je de schutting. We willen de voorste halve schutting vervangen door een hoge (we weten dat de betonpalen te laag gaan zijn, maar dat vinden we niet erg. We willen gewoon die tuinschermen er tussen krijgen. 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/79293/fc839498-3b4d-4445-8abe-8c1348a0d2ec.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=bda59117ae79c21db78bf8687fc7bd3e

Alle reacties

0
Raoel
Raoel
0 28 Andere particulier
3 jaren geleden

Beste,

Kan je bij de houthandel een klein stukje van de zijlat laten doen. Zelf kzn je dit niet, moet misschien terug genageld worden. Heel vervelend.

0
Charel
Charel
932 5435 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ofwel met een handschaafmachientje of met een zaag één van de zijkanten wat inkorten.

Het zou zelfs al voldoende kunnen zijn indien je de hoekjes der zijkanten zou breken met een houtrasp. 

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De tuinklussen voor mei volgens onze tuinexpert: “IJsheiligen is start van het tuinseizoen”

De tuinklussen voor mei volgens onze tuinexpert: “IJsheiligen is start van het tuinseizoen”

Mei is hét moment om je tuin zomerklaar te maken. Tuinexpert Bart Verelst gidst je door de belangrijkste tuinklussen van deze maand.

Lees meer

Je tuin inrichten met een beperkt budget: zo kan het met 1.000, 5.000 en 10.000 euro

Je tuin inrichten met een beperkt budget: zo kan het met 1.000, 5.000 en 10.000 euro

Je tuin inrichten met 1.000, 5.000 of 10.000 euro? Ontdek onze tips zodat je je droomtuin binnen jouw budget kan realiseren.

Lees meer

Mag je vervallen zaden, bloembollen en meststoffen nog gebruiken? Expert deelt advies

Mag je vervallen zaden, bloembollen en meststoffen nog gebruiken? Expert deelt advies

Kan je tuinproducten nog gebruiken als ze hun houdbaarheidsdatum overschreden hebben? We vroegen het aan Jo Degens van Horta Zonhoven.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag