14

Vocht veranda. Grondwater of…?

Hana d v Dafke
Hana d v Dafke
#Bouwpartners · 2 jaren geleden

Hallo, ten eerste... iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! Een goede gezondheid en een gelukkig en fijn 2023!

Maar dan...

Wegens omstandigheden zijn onze werken wat vertraagd waardoor de chappe (vorige vraag) niet is gelegd. Gelukkig maar!

Er is een nieuwe fundering gemaakt een halve meter verder dan de vorige fundering waar de oude veranda op stond. Nu, het betreft dus die halve meter, wat toen het terras was en nu mee geïntegreerd is in de nieuwe veranda waar water doorkomt. Er werd daar geen rekening mee gehouden dat die halve meter gewoon grond is.

De veranda moet nog 20cm verhoogd worden.

Zie foto's:

Rood: fundering. Op deze foto was nog geen ytong en dorpel geplaatst. Is dus conform plan architect uitgevoerd. Enkel: een stuk betonplaat binnen is niet geplaatst. 

Groen: oude terras.

Blauw: dorpel oude veranda. 

Geel: nieuwe riolering gelegd. 

Wat kunnen we nu doen om dit probleem op te lossen? 

Alvast bedankt. 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/83106/c517827a-4527-4474-8dd4-5cdefe86e0ab.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=127da1f8ba2fa6c40f987f72f2347724https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/83106/d72b728f-caf5-4af4-8cc5-a8c819c7038a.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=149e75d65a69d7df805faa581d07edd6

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Volgens dat plan zou je geen problemen mogen hebben.

Blijkbaar komt er op de huidige ondergrond, deels oude terrasvloer, deels oude verandavloer, nog een betonplaat met daaronder een vochtkering die tot tegen de dorpel wordt omhooggezet.

Vermits alles op dit moment nog niet is uitgevoerd kan de vochtindringing van nu een probleem zijn dat na uitvoering zal zijn opgelost.

0
Seesnake
Seesnake
16 212 Andere professioneel

Welk bureau in het Antwerpse kan jij mij aanraden? 

Beste,

zet u even uw privéberichten aan?

dan kan ik u wat extra info bezorgen omtrent oorzaak en oplossing. 

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
2 jaren geleden

Hana,

Als je raad wilt vragen bij een bouwdeskundige dan moet je dat in de eerste plaats bij de architect doen.

Als je daar niet terecht kunt dan kan je verder op zoek gaan naar iemand waarvan je goede referenties hebt. Liefst ook een architect. 

Wees op zijn minst op uw hoede voor personen die zich via dit topic als deskundige aanbieden om ter plaatse adviezen te komen geven.

Een forum waar velen hun problemen komen voorleggen is als een vijver vol hapgrage vissen, een gedroomde locatie voor op op winst beluste hengelaars.

0
Seesnake
Seesnake
16 212 Andere professioneel

Het spreekt voor zich dat er nu ook geen vocht in de vloer opbouw mag komen, das nogal wiedes.

Stellen dat er geen probleem is is dan ook hallucinant.  

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Je bouwproject staat of valt grotendeels met de keuze van de juiste aannemer(s). Met deze tips kan je een aannemer zoeken voor jouw project.

Lees meer

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!

Lees meer

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag