Verhuur appartement met dezelfde quotiteit als staanplaats

16

Verhuur appartement met dezelfde quotiteit als staanplaats

tinneros
tinneros
#Regelgeving · 2 jaren geleden

Beste rode Ridder , Dit is geen losse staanplaats , daar gaat het precies over , het is een eenheid met het appartement . 1 quoteit zoveel 1000sten .ik heb de wet nagezien op het juridisch forum van FOD. Financiën. 

De garagestaanplaats kàn niet door in een ondernemer in zijn boekhouding ingebracht worden .

Bovendien is de eigenaar verplicht om BTWte betalen op de verhuur . daar staat het internet vol van .

Alle reacties

0
tinneros
tinneros
0 25 Andere particulier
2 jaren geleden

Ja , en daaruit zou dan volgen dat de verhuurder een BTW nr moet aanvragen . Maar dat is dan niet ons probleem ..

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden
0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
2 jaren geleden

In de veronderstelling dat dit verbod rechtsgeldig is, hoe ga je die basisakte gewijzigd krijgen?. Uiteraard gaat die eigenaar nooit tegen zijn eigen belangen stemmen. 

0
tinneros
tinneros
0 25 Andere particulier
2 jaren geleden

Beste ,

Zoals het hoort bij de notaris en goedgekeurd met 4/5. De eigenares is hier zeer goed gekend, kent iedereen en het feit te weten dat iedereen tegen verhuur a buitenstaanders is (10totaal) zal wellicht al genoeg afschrikken. Het is ook naar de toekomst toe gericht. Nu zijn ze tegen maar meerdere dames van 75+ zetten binnenkort hun auto a d kant en volgen haar voorbeeld . De huur kunnen ze goed gebruiken . Dan nog verbieden aan buitenstaanders te verhuren zal veel moeilijker zijn.

En tenslotte door hen in te lichten dat het 1 geheel is ,met dezelfde quoutiteiten en niet appart en enkel aan bewoners kan verhuurd worden zal het probleem vanzelf al opgelost zijn. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden

Je kan dat zo proberen, maar als er iemand alsnog verhuurt aan een niet bewoner zal iemand( syndicus ) naar de vrederechter moeten stappen of de eigenaar van de garage kan zelf naar de vrederechter stappen.; Die zal dan wel oordelen wat wel en niet mag.. en ik vermoed dat niemand je kan beletten je garage aan niet bewoners te verhuren omdat dit in strijd is met het volle genot van het eigendomsrecht..

Niet alles wat in huishoudelijke reglementen en statuten is vermeld beantwoord aan de wettelijke regels..Daar wordt nogal heel dikwijls in gezondigd..

Je kan geen regels maken of afdwingen die in strijd zijn met de wet..

0
tinneros
tinneros
0 25 Andere particulier
2 jaren geleden

De eigenaar heeft het probleem opgelost "en verhuurd aan een eigenaar bewoner ( officieel dan) want het is om de moto v d schoonzoon en het autootje van de kleindochter die een straat verder woont . In dit geval kunnen we ons daarin stellen omdat iedereen hier bekend is . Nu afwachten tt de volgende .. of de AV .

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Ontdek welke doe-het-zelf premies je als klusser kan aanvragen en bespaar zo op je verbouwkosten.

Lees meer

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

De regering hervormt de Mijn VerbouwPremie. Vanaf 1 juli 2025 komt er meer steun voor lage inkomens, hogere inkomens ontvangen minder premie.

Lees meer

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag