Dit topic is afgesloten door de moderator. Je kan dus geen reacties meer plaatsen.

44

Schilder heeft houten ramen veel te grof geschuurd.

Vdg
Vdg
#Ramen en deuren · 2 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

ORIGINEEL BERICHT AANGEPAST!!

Beste forumleden,

Wij hebben nieuwe houten ramen (gelakt in het zwart) laten plaatsen.

Na een 4tal maanden begon de verf langs de buitenkant van onze ramen af te bladeren.

Wij hebben dan onmiddelijk onze schrijnwerker aangesproken en hij op zijn beurt de fabrikant.

Eerst is de spuiter van de fabrikant onze ramen plaatselijk komen retouchen, en dat alles in 1 dag (11 raampartijen). Ik moet er dus geen tekening bij maken dat dit zeker geen goede oplossing was, wat ik ook terug gemeld heb. 

Enkele weken verder, en we zitten terug met hetzelfde probleem.

Het is mei 2022 als de fabrikant op zijn kosten een schilder aanstelt om alles volledig blank te zetten en terug opnieuw te schilderen.

Na 2 dagen merk ik dat hij heel grof te werk is gegaan en dat de mooie strakke profielen volledig oneffen geschuurd zijn. Ik heb al ramen van tientallen jaren oud gezien die er zo slecht niet uitzien. Ook zitten er in al het glas krassen rondom.

Vervolgens hebben wij deze werken stil gelegd, maar na enkele weken moesten we hem laten verder werken door het recht om zijn fout te herstellen.

Nadat hij klaar was hebben wij dus gemeld dat wij niet tevreden waren en dat de schade nog groter is dan voordien, en bovendien onherstelbaar.

Wij hebben uiteindelijk onze schrijnwerker/plaatser in gebreke gesteld, hij op zijn beurt de fabrikant en hij de schilder.

Via de verzekering van de schilder is er dan begin '23 een expertise geweest.

Zij begroten een forfaitaire tussenkomst van x aantal euro, en bijkomend moet de schilder zijn richting constructeur opgestelde factuur crediteren, dit komt dan ook terug naar ons.

Dus zijn stellen een schadevergoeding voor van enkele duizenden euro's "om er mee te kunnen leven", dus niet om te herstellen.

Er is totaal geen ruimte voor discussie met de expert en het heeft zelfs geen nut om offertes voor te leggen. 

Wat zijn jullie meningen hierover?

Groeten

VDG

1
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
2 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik begin me serieus af te vragen wat het nut van dit topic nog is.

Volgens mij kan het hier best stoppen want naast enkele goede reacties in het begin is dat nu al pagina's lang verworden tot "schieten op de boodschapper".

Niemand heeft hier baat bij.

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

1. Ik ben nog niet akkoord gegaan, dus zeker nog niet uitbetaald.

2. 6 jaar? ze zitten er in van 2018 en zijn pas een jaar geleden herschilderd, en in januarie expertise! Dus ze hebben 4 jaar met ons voeten gespeeld. Dus ik speel hier zeker geen spelletjes!

En opboksen tegen verzekeringsmaatschappij.. tjah.. de meeste mensen zijn nu eenmaal gewoon ja-knikkers.. het is denk ik wel de bedoeling dat je in dialoog kan gaan!

3. ik heb het gevoel dat jij grotere issues hebt dan ik, get a life..

@ Patrico, met wat bij te leggen steken we zeker geen nieuwe ramen 😉 met wat geluk kunnen we nieuw laagje verf leggen ermee, verder gaan we niet komen, maar zou ook al een groot verschil zijn.

Maar anders groot gelijk, het leven gaat verder en ik begrijp niet waarom MoEs zo gevoelig is 🫤 precies als of hij er baat bij heeft ofzo...

(1) Verkeerd begrepen dan. Dus je bent nu 4 jaar bezig en blijkbaar is niemand echt onder de indruk van je argumenten want anders was de zaak al gesloten geweest. In die 4 jaar moet je dan toch al eens advies gevraagd hebben aan een advocaat, wat zei hij ervan?

(2) Een dialoog met een verzekeringsmaatschappij is soms mogelijk. Meestal in de beginfase van het probleem, 4 jaar verder bekijken ze je dossier of mailtjes of brieven niet meer. Je bent voor hen een blaffend keffertje dat niet durft te bijten.

(3) Ik issues? Waar komt zoiets plots vandaan? Omdat je geen antwoord krijgt dat je wil horen? Doe is gewoon normaal. Als dat je houding in het echte leven is begin ik meer en meer begrip te krijgen voor de tegenpartijen.

(4) Als nieuwe ramen niet lukt, laat ze dan schilderen door een vakman. Je kreeg toch al enkele duizenden euro's schadevergoeding? Aanvaard die, leg daar dan wat bij en alles is opgelost.

MoEs gevoelig? Neem op een rustig momentje is de tijd om langzaam dit topic na te lezen. Ik denk dat hij je enkel wilde helpen de harde waarheid in te zien.

0
Vdg
Vdg
0 20 Verbouwer
2 jaren geleden

Maar je valt me constant aan... 

Er zijn verschillende redenen waarom het zo lang geduurd heeft, buiten onze macht, ook een beetje te braaf geweest wss maar eigenlijk onbelangerijk HIER op het dorum want als het na 4 maanden direct herdaan geweest was hadden we gewoon hetzelfde probleem als nu en had ik dit gewoon 4 jaar geleden gepost... dus jij insinueert dingen die er niet zijn.. 

Dus nogmaals, ik zocht gewoon iemand die iets gelijkaardigs meegemaakt hebben, niet u van de pot gerukte conclusies over mij.. je hebt wss niet te zeggen in het echte leven jij daarom dat je het hier komt proberen. En sorry maar je gedraagt je wel een beetje alsof je er baat bij hebt 🤣 ken ik je soms? Als je toch zoveel tijd hebt, ik nodig je graag uit hoor.

0
Vdg
Vdg
0 20 Verbouwer
2 jaren geleden

(1) nog een laatste keer:

-geplaatst in 2018

-afbladerende verf na 4 maanden

-fabrikant laat pas in 2022 schilder komen (Intussentijd zijn wij veel te braaf geweest dus nee geen advocaat)

-expertise januarie 2023

-voorstel gekregen 2 maanden geleden, dus we zitten wel nog in beginfase denk ik :) Expert komt in opdracht van de tegenpartij, hij staat in de sterke schoenen.. en het is gewoon zo dat er ruimte moet zijn tot dialoog, maar sommige steken hun kop in het zand. Dus JA hoor ze bieden echt wel meer dan de werkelijke schade.

Ik ga hier niet zomaar bedragen megeven hé, en dan krijg ik gewoon als reactie dat ik mijn grote gelijk wil halen.. sommigen zouden zelf beter eens de tijd nemen om het topic te lezen.

(3) Was niet tegen u. En het zijn zelfs gewoon geen antwoorden op mijn vraag...

En als er iemand vind dat ik niet genoeg foto's geef, altijd welkom als je toch zoveel tijd hebt.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
2 jaren geleden

-voorstel gekregen 2 maanden geleden, dus we zitten wel nog in beginfase denk ik :)

Deze zin vat alles samen denk ik, je wil gewoon zoveel mogelijk geld. Verzekeringen zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Waarom zoek je niet gewoon een schilder die zijn vak kent, laat hem een prijs maken en doe vervolgens met die correcte offerte in je handen een tegenvoorstel? Dat zou toch moeten lukken tenzij ze al hoorndol van je zijn geworden. Mijn advies, laat een advocaat al een eerste briefje schrijven.

0
Vdg
Vdg
0 20 Verbouwer
2 jaren geleden

Ik moet helemaal geen geld in m'n zakken, ik wil gewoon redelijk blijven, en zo goed mogelijk laten herstellen.. en nee ook geen nieuwe ramen. 
Ik heb betaald voor nieuw ramen, dus als iemand het komt verkloten mag je wel verwachten dat het naar behoren wordt opgelost maar zal ook wel weer aan mij liggen zeker.

Dat laatste, kijk daar kan ik bvb iets aan hebben maar al de rest... 🙄 je wordt gewoon afgezeikt...

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je grootste fout is dat je 4 jaar alles op de lange baan hebt geschoven. 

Hoe denk je dat je in de rechtbank dat uitgelegd ga krijgen? 

Ja meneer , pas na 4 jaar kregen we een schilder over de vloer van de fabrikant. 

Waarom heb je 4 jaar nooit enige vorm van ingebrekestelling, en of AS gestuurd?

Elke NU aangestelde expert gaat uit van een slijtage van 2018 tot NU.

0
Vdg
Vdg
0 20 Verbouwer
2 jaren geleden

Nee want de fabrikant van de ramen is nu niet meer in fout, want hij heeft het uiteindelijk laten oplossen.. met het huidige resultaat als gevolg. De schilder is de verzekerde, dus expert is enkel langsgekomen om zijn resultaat vast te stellen.

Waarom het zolang geduurd heeft tegen dat het opgelost werdt heeft allemaal wel zijn redenen waaronder ook wat laksheid van bepaalde personen, en het enige wat wij wilden was een goede relatie behouden en met in ons achterhoofd een goed resultaat . Wat de redenen ook geweest zijn, verzachtend of niet, het maakt het allemaal niet minder frustrerend voor ons en het is gewoon onmogelijk alles in detail hier mee te geven. Geloof me maar gewoon.

Ik weet dat ik zelf gans het verhaal gedaan heb, maar dat het nu 4 jaar of 4 maanden was, laat het geen rol spelen. Daardoor verzinnen sommigen er bij dat het ook mijn fout is en kijk je niet meer naar de feiten, het van vandaag.

En aub, aan sommige personen, stop met dingen te insinueren..

0
Vdg
Vdg
0 20 Verbouwer
2 jaren geleden

Kijk mss toch 1 iets over voorafgaande jaren,

ik heb 1 iets geleerd:

Met familie moet je wandelen niet handelen.

mss brengt dit wat rust bij sommigen en begrijp je waarom focus vooral op het resultaat ligt nu, wat gebeurd is is gebeurd.

0
Vdg
Vdg
0 20 Verbouwer
2 jaren geleden

Mijn houding in het echte leven.. sorry hoor maar hoe  sommigen zich hier gedragen, heersers.

sommigen proberen er gewoon hun eigen versie van het verhaal van te maken, dat is het probleem.

En toevallig geen foto's van vroeger en veel van nu, is dat zo raar, ik ga niet heel m'n huis in detail lopen fotograferen hoor, we zijn er pas een jaar na plaatsing ingetrokken. En ik ga zeker niet heel m'n hebben en houden hier posten.

0
LeaD
LeaD
13 242 Andere professioneel
2 jaren geleden

ik dacht dat het over uw ramen ging en niet over uw ik .

Bent u er van bewust dat houten ramen jaarlijks onderhoud vragen . Het is een natuurproduct met alle voor en nadelen . En de keuze om zwarte lak te nemen zal daar niet veel aan verbeteren .

Suc6 .

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Download gratis onze gids over ramen en deuren

Download gratis onze gids over ramen en deuren

Alles wat je moet weten over energiezuinig, veilig en esthetisch buitenschrijnwerk. Inclusief handige checklists voor de perfecte keuze!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: welk soort dak zorgt voor het meeste licht in huis?

Vraag aan de lichtexpert: welk soort dak zorgt voor het meeste licht in huis?

Onze lichtexpert onthult welk soort dak het meeste daglicht in huis brengt. Ontdek welke dakvorm perfect is voor een lichte en aangename woning!

Lees meer

Condens op buitenkant van je ramen: reden tot paniek?

Condens op buitenkant van je ramen: reden tot paniek?

Na een koude nacht zit er soms condens op de buitenkant van je ramen, maar is dat normaal? Ontdek waarom condens op de buitenkant een positief teken is!

Lees meer

Een schuifraam voor meer comfort? Zo maak je de juiste keuze voor jouw woning

Een schuifraam voor meer comfort? Zo maak je de juiste keuze voor jouw woning

Een schuifraam zorgt voor extra daglicht en een directe toegang tot je terras. Lees meer over de soorten, materialen, prijs en extra opties.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag