normering verankering zonneluifel - max dikte muur?

4

normering verankering zonneluifel - max dikte muur?

veejay
veejay
#Regelgeving · 2 jaren geleden

We kregen bij een installateur van zonneschermen te horen dat er geen luifel kan geplaatst worden gezien onze muren te dik zijn, maximale afstand voor chemische verankering mag maar 25 cm zijn volgens regelementering/norm.

Bij een andere installateur klonk het dat dit wel kan, mits kiezen voor een model dat meerdere verankeringen toelaat, zodat het gewicht verdeeld wordt over de 4 a 5 ankerpunten.

Onze muur is snelbouwsteen, 16cm isolatie, spouw en dan gevelsteen van 9.

We willen een luifel van 4x6m plaatsen.

Ik begrijp dat er een limiet is aan wat je geven kan dragen en wil ook geen barsten of erger meemaken, maar ik vind nergens concrete informatie wanneer je naar een overkapping moet gaan.  Iemand die kan helpen?

Bedankt !

Alle reacties

0
Andreverhofstadt
Andreverhofstadt
1 13 Andere professioneel
2 jaren geleden

Je vraagt dat best aan de fabrikant/invoerder van de luifel. 
zij zijn het best geplaatst daar op te antwoorden. 

0
selfmade
selfmade
4 101 Andere particulier
2 jaren geleden

Ik heb er vroeger ook gehagen dan wel door en door de muur verankering met draadstang van 10mm

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/87253/verankering.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=7262675192afdc094418c297c178188a
0
Andreverhofstadt
Andreverhofstadt
1 13 Andere professioneel
2 jaren geleden

Ik heb er vroeger ook gehagen dan wel door en door de muur verankering met draadstang van 10mm

Tis altijd door en door hè. 
de draagmuur is de binnenmuur!

0
veejay
veejay
0 1 Bouwer
2 jaren geleden

foto is mooie illustratie van hoek dik onze energie zuinige woning is.

ik veronderstel dat de torsie wel groter is naargelang de dikte groter wordt ... bij de tweede installateur spraken ze ook van een 100mm draadstang.

bedankt !

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Kopers verzwijgen buitenlandse eigendom om minder registratierechten te betalen

Kopers verzwijgen buitenlandse eigendom om minder registratierechten te betalen

Minder registratierechten betalen door buitenlandse eigendommen te verzwijgen? Minister Weyts eist strengere controles.

Lees meer

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Energie 2025: stijgende elektriciteitsfacturen, plug&play zonnepanelen toegestaan, nieuws over de digitale meter en af van het gas.

Lees meer

Zonnepaneeleigenaars mogen vanaf 2025 digitale meter niet meer weigeren

Zonnepaneeleigenaars mogen vanaf 2025 digitale meter niet meer weigeren

Vanaf 2025 kunnen zonnepaneeleigenaars de digitale meter niet langer weigeren. De uitstelperiode is dan afgelopen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag