Nut van een hor als ventilatie D voorzien wordt?
Ik vraag mij af of het nuttig is om nog horren te voorzien als er vantilatie D geplaatst wordt in een nieuwbouw.
Nut van een hor als ventilatie D voorzien wordt?
Ik vraag mij af of het nuttig is om nog horren te voorzien als er vantilatie D geplaatst wordt in een nieuwbouw.
Daar gaan we weer
spijtig dat je zo angstvallig bent om naar andere inzichten of gedachten van anderen te luisteren
Ik schreef alleen maar een bedenking weer over ventilatie , niet meer niet minder.
Ventilatie D is balandventilatie, maar dat sluit PIEKventilatie (raam open) niet uit.
Tenzij je airco overal hebt, is ventileren tijdens de nacht tijdens hittegolven een goede manier om wat af te koelen binnen.
Helemaal mee eens, zo doen wij het ook gedurende de nachten bij uitzonderlijk warme dagen. En dan zou je kunnen denken dat een hor (vliegenraam) nuttig zou kunnen zijn. Maar helaas beletten horren een vlotte luchtdoorstroming waardoor het afkoelend effect dan ook grotendeels wegvalt.
En we zijn weer vertrokken. De vraag was nochtans heel erg simpel. Aan een opgestarte polemiek over eeuwen oude gebouwen heeft niemand iets.
Ivm nachtkoeling die eventueel teniet zou worden gedaan door horren of iets wat daar op trekt. De nachtkoeling van Renson is voorzien van horren en niets wijs top een verstoring van het debiet in zulke mate dat die merkbaar zou zijn. Ons gebouw werd ook op die manier gekoeld en de betonnen kern van het gebouw diende als opslagmedium.
Inderdaad moes
spijtig dat steeds de zelfde een andere mening, een bedenking of een ander inzicht niet kan hebben.
Ivm nachtkoeling die eventueel teniet zou worden gedaan door horren of iets wat daar op trekt. De nachtkoeling van Renson is voorzien van horren en niets wijs top een verstoring van het debiet in zulke mate dat die merkbaar zou zijn. Ons gebouw werd ook op die manier gekoeld en de betonnen kern van het gebouw diende als opslagmedium.
Klopt het dat dit dan met een mechanische afzuiging is ? Een type C bijvoorbeeld ?
In dat geval denk ik ook wel dat een hor op een inlaatrooster weinig verschil in debiet zal geven. De afzuigventilator trekt de lucht er moeiteloos door.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Je garage inbraakproof maken? Kies een geschikte garagepoort en beveilig je garage zorgvuldig tegen inbrekers met deze tips.
Lees meerJe woning beschermen tegen oververhitting doe je met een zonwering voor buiten. Kies je voor screens, rolluiken of een overkapping? Wij maken je wegwijs!
Lees meerKies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen