8

oversteek afzagen of niet

pipeleers
pipeleers
#Dak · 2 jaren geleden

het is een alleenstaand huis . met rondom oversteken van ongeveer 30cm
de kepers komen over de muur zo als jullie zien op foto . wat is jullie mening met of zonder oversteek .??.dacht dat dit vroeger met pvc planschetten werdt dicht gemaakt . nu met dure trespa

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/88636/20230912170123-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=3d9c4ff9f7b6032002f24a7f2fd813a1https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/88636/20230912170239-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=9775b7a880974d43d36c13c08dce2396https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/88636/20230912170042-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=ff06d85fdec2b8ed8031410450b84024

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

Wat kost het afzagen?

En wat kost de andere optie?

En wat vind je mooier?

0
pipeleers
pipeleers
0 7 Andere particulier
2 jaren geleden

de aannemer   werken zonder oversteek. om daar de kosten te drukken. 

indien je een oversteek behoud . wat ik mooier vindt met dit huis.  komt daar  dekost bij om langs onder een plaat te voorzien met bv trespa . wat heel goed is . maar duur en vermist ik nogal veel lopen de meter heb . vandaar

0
Feter
Feter
2 jaren geleden

Ok, geen antwoord dus op de eerste twee vragen. Je zal moeten weten vind je de meer prijs het waard of niet 

0
pipeleers
pipeleers
0 7 Andere particulier
2 jaren geleden

Ik ben opnieuw rond de tafel gaan zitten met een aannemer. En kwaprijs viel dit toch nog mee.15oo voor Oversteek van 10cm rond op Rond het huis . Nu is de vraag is 10 cm genoeg voor een mooie Oversteek met daar aan de hanggoot zit ik ongeveer op 20 cm 

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
2 jaren geleden

Een oversteek van 10 cm met daaraan een hanggoot is qua uitzicht totaal niet te vergelijken met de bakgoot zoals op uw foto.

Ik vraag me trouwens af waarom die bakgoot zou moeten afgebroken worden bij de vernieuwing van het dak.

Zowel de waterdichte binnenbekleding als de buitenbekleding kunnen redelijk eenvoudig vervangen worden.

0
Feter
Feter
2 jaren geleden

Ik zou oversteek even breed doen als de hanggoot dus 20 cm

0
pipeleers
pipeleers
0 7 Andere particulier
2 jaren geleden

ik dacht tussen  de 15 cm  a 20 cm . afhankelijk hoe het uitkomt met de duure platen van trespa

0
Feter
Feter
2 jaren geleden

Probeer met een foto bewerking programma de verschillende situaties te simuleren. Zodat je er ren idee van krijgt 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Een goed dak is de basis van elk huis. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan van ervaren dakwerkers uit jouw regio.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

Deze nieuwe dakpannen met zonnepanelen bedekken je dak én wekken stroom op. Dankzij de half-cuttechnologie brengen deze zonnepanelen nog meer op.

Lees meer

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Leer asbest in je dak herkennen, ontdek de risico’s en kosten en vind veilige oplossingen voor vervanging of verwijdering.

Lees meer

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Geef je woning karakter met een mansardedak en geniet van meer ruimte, stijl en comfort onder je dak.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag