Tijdens keuring van elektriciteit zijn ze niet in het appartement zelf geweest?

4

Tijdens keuring van elektriciteit zijn ze niet in het appartement zelf geweest?

JornM_
JornM_
#Regelgeving · 1 jaar geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Ik heb een appartement op het oog voor te kopen, na een bezoekje te brengen heb ik het keuringsverlag van de elektriciteit in mijn mail gekregen.

Hier schrijven ze letterlijk: "Tijdens de controle was er geen toegang tot de volgende lokalen : Appartement"

Wat kan ik hier uit concluderen?

Dat de bewoner (appartement wordt verhuurd) op dat moment niet thuis was en ze de hierdoor de keuring niet hebben kunnen doen?

Omdat er geen ééndraadschema en situatieplan aanwezig is dat ze de keuring niet hebben verder gezet? (de inbreuken en nota's van het verslag staan in de bijlage)

Of een andere reden?

Zo te lezen zijn ze alleen in het gemeenschappelijke gedeelte geweest voor deze keuring.

Ik ben zelf niet thuis in de wereld ver- en aankoop van woningen maar ik weet wel dat een elektrische keuring, al dan niet conform, verplicht is.

Is dit keuringsverslag voldoende om een woning te verkopen/aankopen?

Alvast bedankt voor de reacties!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/90347/keuring-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=afaad034c04776416c9e2edf77e83f47
1
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
1 jaar geleden

Ze geraakten niet binnen.

En daardoor konden ze de schema 's niet controleren.

Huurder aanmanen om controleur binnen te laten, tevens melden dat alle gevolgschade en kosten voor hem zijn als hij nog eens niet thuis geeft.

1
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Ik ben zelf niet thuis in de wereld ver- en aankoop van woningen maar ik weet wel dat een elektrische keuring, al dan niet conform, verplicht is.

Ja, dat is immers een keuring. Door de woning aan te kopen aanvaard je immers het feit dat je niet weet wat de toestand van de elektrische installatie is. Dat is uiteindelijk de reden waarom je dat document aan de koper moet voorleggen, de koper informeren wat hij koopt. 

Je hoeft dat uiteraard niet te aanvaarden, maar de verkoper is ook niet verplicht om een nieuwe keuring te laten uitvoeren. Je kan hem of haar dit uiteraard altijd vragen. 

@Feter. De TS is de koper, niet de verkoper. 

Alle reacties

0
kas
kas
1 jaar geleden

Huurder aanmanen om controleur binnen te laten, tevens melden dat alle gevolgschade en kosten voor hem zijn als hij nog eens niet thuis geeft.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Ja, dat is immers een keuring. Door de woning aan te kopen aanvaard je immers het feit dat je niet weet wat de toestand van de elektrische installatie is. Dat is uiteindelijk de reden waarom je dat document aan de koper moet voorleggen, de koper informeren wat hij koopt. 

Je hoeft dat uiteraard niet te aanvaarden, maar de verkoper is ook niet verplicht om een nieuwe keuring te laten uitvoeren. Je kan hem of haar dit uiteraard altijd vragen. 

@Feter. De TS is de koper, niet de verkoper. 

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel
1 jaar geleden

Ts is kandidaat koper en heeft niet het recht om de huurder of eigenaar voor wat dan ook aan te manen.

Het resultaat is hier eenvoudigweg dat er, zoals bij vele te koop gestelde bestaande  woningen of apartementen, geen geldig keuringsbewijs is en dat de kandidaat koper hiervan op de hoogte is gebracht. Het risico voor eventuele aanpassingswerken is voor de eventuele koper.

0
kas
kas
1 jaar geleden

Overgelezen, dat TS koper is

Mijn excuses.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

De regering hervormt de Mijn VerbouwPremie. Vanaf 1 juli 2025 komt er meer steun voor lage inkomens, hogere inkomens ontvangen minder premie.

Lees meer

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Ontdek welke doe-het-zelf premies je als klusser kan aanvragen en bespaar zo op je verbouwkosten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag