Buur wil zwarte doek plaatsen tegen draadafsluiting.
Een paar maanden geleden vroeg mijn "nieuwe" buur of hij ,naar anologie met de afsluiting aan de andere kant van zijn tuin, een zwarte doek zou mogen plaatsen tegen de draadafspanning op de scheiding. Langs onze kant werd dit gedeelte van de draad destijds reeds bekleed met een soort heidematten. Deze zijn nu wel aan vervanging toe omdat ze aan het vergaan zijn. Dus in eerste instantie hadden wij tegen zijn voorstel geen bezwaar. Dat zou ons de kost besparen om een nieuwe bekleding te plaatsen.
Vorige week echter kwam hij vragen of wij er mee akkoord zouden gaan dat hij het doek langs onze kant liet plaatsen. Wij zouden hier niets voor moeten betalen. Ik begrijp het probleem, want de "vlakke" draadkant van de afsluiting is langs onze kant. In eerste instantie zei ik wel , ok. Maar naarmate ik erover nadacht begon ik mij toch vragen te stellen, iets dat zij betaald hebben op onze eigendom laten zetten ?? Ik voorzie hiermee toch problemen opduiken vroeg of laat, beschadigingen door bv.storm, of dieren, of mezelf .... enz.
Ik wees hem erop ( een paar dagen later) dat er ook doek panelen bestaan die passen tussen de palen en er tussen gespannen kunnen worden, zo kan het langs hun kant gezet worden en is er verder geen enkel probleem. Ja maar... dat is toch wel een meerkost ! zei hij, en de offerte voor de doek is al ondertekend. (na maanden hoorde ik er niets meer van en nu is plots de offerte al ondertekend!...ok kan.)
Toch ben ik niet meer gevonden om iemand anders zijn eigendom op onze grond te laten plaatsen !
Graag enkele bedenkingen hierover a.u.b.