erfgoedbeheer plannen Borgloon abdijsite Colen Kuttekoven (regionaallandschap)
ff mijn buren schetsen.
ze hebben voor mij gebouwd op het lager gelegen perceel.
ze bouwen huis met buitendouche in de patio
omdat ons huis dus hoger ligt dan de buren kijken wij binnen in de patio, recht op de buitendouche.
verschillende oplossingenmogelijk:
* buitendouche aan de andere zijde plaatsen;
* een muur hoger metsen.
* ...
hun oplossing: verschillende keren aan ons tijdens de bouw komen vragen om 2 ramen dicht te metsen!
lef hebben ze wel. je moet maar durven!
de buren hebben last van inkijk (maar kijken zelf wel binnen bij hun ander buren)
ze hebben hun huis schuin ingeplant zodat ze richting ons stuk uitkijken
volledige glazen achtergevel
keuken ingeplant zodat wij daar binnen kijken (andere zijde van hun huis was beter geweest)
=> hun keuzes
=> wij moeten hiervoor opdraaien
buren graven grond tot tegen of mischien zelfs voorbij de perceelsgrens af.
wij willen inrit leggen langs het huis
buren willen dat wij stabiliteitswerken uitvoeren zodat onze grond niet afschuift richting hun.
=> hun keuze om af te graven
=> wij moeten hiervoor opdraaien
buurvrouw komt plantjes op ons stuk uitdoen.
hunne bodembedekker komt op natuurlijke wijze tussen mijne maagdenpalm en onkruid uit.
omdat het plantje mooi in bloei stond had ik het onkruid hierond weg gedaan zodat het plantje voldoende licht en dergelijke zou krijgen. deze witte bloemen vielen enorm op.
opeens is dit plantje verdwenen, er stonden nog een paar overblijfselen hiervan, en staat dit voor het stuk van mijn buren.
daar kon op dat moment geen plantje staan, want er was pas een nieuwe waterleiding gelegd.
de eerste meter langs de straat stonden er dus geen planten meer en opeens staat daar terug een plantje en dat bij mij is verdwenen.
als ik een boom wil planten staan ze meteen aan de draad minstens 2m van de scheiding, hun bomen staan op 0,5m van de scheiding
Als ik iets doe halen ze meteen de wetgeving of voorwaarden erbij, als ik hun op de wetgeving of voorwaarden wijs
dan gelden deze niet voor hun.
zoals jullie uit bovenstaande voorbeelden kunnen afleiden, zijn mijn buren dikwijls verantwoordelijk voor iets, kunnen ze dit zelf oplossen!
maar verkiezen ze dat wij opdraaien voor hun keuzes!
maar toch beweren ze dat het zo goed gaat in de buurt omdat zij zo tollerant zijn.
ik vrees dat er dus zoiets moet gebeuren ivm bemiddeling