2

Werkwijze

louis siebens
louis siebens
#Elektriciteit · 11 maanden geleden

Beste, ik vertrek vanuit de bestaande kast met 5X2,5 xvb wat sluit ik eerst aan? de lekschakelaar 0,3mac of de zekering 4x20A dan de zekeringen van 2x 2.   10.   20A. Alvast bedankt aan de antwoorders.

Alle reacties

0
Paulpp
Paulpp
9 66 Andere professioneel
11 maanden geleden

In de bestaande kast eerst een 20A automaat. Dit moet strikt genomen niet als de kabellengte klein is, ik ken de afstand helaas niet van buiten. Ik zou er sowieso altijd een plaatsen zo blijft alles overzichtelijk en kan je vanuit de hoofd verdeelkast de andere (die misschien verder/elders staat, bv tuinhuis)8 uitschakelen.

Vervolgens opnieuw een 20A automaat in de nieuwe kast (zo kan je lokaal uitschakelen) en daarna, volgend de nieuwe wetgeving, max 8 kringen na een 30mA differentieel (3F-N / 30mA).

Je kabel-keuze kan misschien aan de krappe kant zijn maar da's afhankelijk van waar en waarvoor ie dient, die info had ik niet. 

0
louis siebens
louis siebens
0 13 Andere particulier
11 maanden geleden

Bedankt, 20m er ligt een xvb 3X2,5 ik ga deze parallel aankoppelen met de 5X2,5 en een pinaarde met onderbreking 4M terplaatse in de leemgrond duwen zodus heb ik 3X5 caré als ik goed kan tellen dan zal het licht wel niet uitgaan als ik een motor van 3pk start hoop ik. De nulleider is dan maar 2,5 voor verlichting en een stofzuiger zal dat wel dik genoeg zijn zeker of bestaat er nog een andere mogelijkheid.

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Haal je energiefactuur omlaag met slimme toestellen en deze energie-apps

Haal je energiefactuur omlaag met slimme toestellen en deze energie-apps

Bespaar geld en energie met een energie-app en slimme toestellen. Ontdek hoe je eenvoudig je stroomverbruik optimaliseert.

Lees meer

Een goed geplaatste aarding maakt een verschil voor je veiligheid

Een goed geplaatste aarding maakt een verschil voor je veiligheid

Aarding is cruciaal voor je veiligheid. Ontdek hoe goede aarding elektrocutie voorkomt en je conform blijft met de Belgische voorschriften.

Lees meer

Een energiecontract afsluiten of veranderen van leverancier: tips en handige documenten

Een energiecontract afsluiten of veranderen van leverancier: tips en handige documenten

Ontdek hoe je de juiste keuze maakt tussen een vast, variabel of dynamisch energiecontract en hoe je van energiecontract kan veranderen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag