13

eigenaar doodlopende straat

doodlopend straatje
doodlopend straatje
#Regelgeving · 9 maanden geleden

Jaren geleden is een doodlopend straatje aangelegd.
Blijkt nu dat het perceel waarop dit straatje ligt, op een perceel ligt, waarvan het mij niet duidelijk is tot wie dat perceel behoort. Buren zeggen dat dit perceel van hen is. Dat straatje wordt o.a. gebruikt als toegang tot mijn garage en 2 andere huizen.

Vraag is of dit geldt als servitudeweg.
Of moet een nieuw straatje worden aangelegd. Zoja, door wie?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 maanden geleden

Dat "straatje" is dus eigendom van de buren maar hoogstwaarschijnlijk zijn zij desondanks verplicht wegenis te geven aan u (en andere buren).

Normaal zou dat ook in de eigendomsacte van u en van de eigenaar moeten vermeld staan.

En dan heb je nog de verjaring. Onafgezien van de vermelding over servitude kan dit in de praktijk een recht worden als kan bewezen worden dat die doorgang al 30 jaar zo gebruikt wordt.

0
Tiramisu
Tiramisu
11 295 Andere particulier
9 maanden geleden

Inderdaad. Ik begrijp niet waarom ooit dat straatje op hun eigendom is aangelegd, terwijl dat erlangs voorzien was. 

En wie is eigenaar van die erlangs? 
En vrijwaart die erlangs de toegang tot jullie percelen? 

0
doodlopend straatje
doodlopend straatje
0 6 Verbouwer
9 maanden geleden

Dankjewel!

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Laatste weken om recht te hebben op Mijn VerbouwPremie voor deze werken

Laatste weken om recht te hebben op Mijn VerbouwPremie voor deze werken

Wat verandert er vanaf juli wat betreft premies en regelgeving? Doe nu nog deze werken om Mijn VerbouwPremie niet mis te lopen.

Lees meer

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Advocaat deelt zijn advies

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Advocaat deelt zijn advies

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Mag je die overnemen of wordt ze openbaar verkocht? Expert Jan Roodhooft weet raad.

Lees meer

Vlot verhuizen? Gebruik onze checklist!

Vlot verhuizen? Gebruik onze checklist!

Verhuizen? Zorg voor een vlotte verhuis met onze uitgebreide checklist. Ontdek essentiële tips voor het inpakken en het regelen van administratieve zaken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag