De architect schrijft dat ik alles kan vragen in ieder e-mailbericht maar hij zelf licht ons zo laat in dat hij op pensioen gaat. Op de website van het Omgevingsloket Lokeren staat geschreven dat wij het omgevingsloket op de hoogte moeten brengen als de architect stopt met zijn medewerking.
Ook de EPB controleur moet door de bouwheer worden ingelicht over de pensionering van onze architect en we moeten de nieuwe op volgende architect ook doorgeven aan het Omgevingsloket.
Hoe kunnen we dit doen als hij op pensioen gaat zonder ons hiervan in te lichten.
Want je moet beseffen dat hij pas heeft gereageerd toen mijn dochter naar hem belde om uitleg te vragen over de vervanging van de grote ramen voor kleine ramen. Indien mijn dochter nog niet had gebeld wie kan dan zeggen of de architect ons zou hebben ingelicht over zijn op pensioen stelling. Dat is raden nu. Ik sluit niet uit dat hij dat nog kon doen. Maar het is gissen. En het feit dat een architect het recht heeft om niets te zeggen is totaal verkeerd. Hoe kunnen we het Omgevingsloket verwittigen van de stopzetting als hij ons hierover niet inlicht. De architect moet het Omgevingsloket inlichten over zijn pensioen opstelling en wij moeten dat ook doen NIET ALLEEN de architect. Hetzelfde voor de EPB medewerker.
Juist het feit dat hij zo iets belangrijk nog niet aan ons heeft gemeld en dat mijn dochter dat wel zou doen is spreken in het voordeel van de architect. Zowel hij mij alle opdrachten en andere e-mails tijdig heeft opgestuurd die nodig waren, waarom deed hij dat nu niet?
Hij kan soms raar uit de hoek komen zoals hij schreef dat ik de digitale pdf plannen kon afprinten op mijn a4 hp printer. Ik moest terug schrijven dat ik dit niet kon op mijn home hp deskjet 2050 printer. Daarop schreef hij dat ik die plannen kon verzenden naar een copiecenter.
En als dit niet lukte voor mij zou hij de digitale pdf plannen laten afdrukken en aan mij bezorgen in laatste instantie. En dat hij op het plan EPS 16 cm spouwisolatie voor de buitenmuur schreef en ook XPS 16 cm op een copie dat aan het copie center moest worden bezorgd om af te drukken. Dus hebben we dit plan weer moeten laten afdrukken door zijn vergissing.
Missen is menselijk. Eerst een meetstaat willen maken en dan bellen dat hij geen tijd meer had om de meetstaat voor de metser te maken omdat hij nog te veel werk had en het binnenkort verlof was zodat hij geen tijd meer had om dit te doen. Ik heb het dan maar zo gelaten en hij heeft 250 € vermindert op de fase van de meetstaat. Ook vermeld hij in Fase D dat er offertes voor de aannemers zijn gemaakt terwijl dit niet waar is en dat we geen enkele offerte voor de aannemers hebben gezien. Hij heeft zelfs geen enkele keer contact gemaakt met onze aannemer. Het beviel hem niet zo goed omdat wij zelf onze aannemer hebben gekozen. En de andere vakmensen zoals elektrieker en loodgieter enz komen maar als de metser de uitbouw heeft afgewerkt en dan is hij al op pensioen. Dus dat moet ook in mindering worden gebracht. Daar piept hij niet over. Is dat allemaal slordigheid? Of zoals u schrijft dat hij goedkoop is.
Daarom heb ik een aangetekende brief opgestuurd naar hem omdat het contract is getekend door hem en door mij, niet door mijn dochter. Hij kon wel een voorstel van 75 € voorstellen opdat hij en de EPB inspecteur bij mij langs zou komen voor daar de bouwwerken te bespreken. Dit was helemaal niet nodig en ik heb dit ook afgezegd. Toen ik hem schreef dat de EPM man 16 cm dikte beter vond dan de 12 cm dikte die hij op het plan heeft aangeduid en ik vroeg waarom hij de raad van de EPB man niet opvolgde ontplofte hij bijna. Hij schreef dat hij reeds 30 jaar 12 cm dikte op zijn bouwplannen invulde voor de isolatie van de spouwmuren en iedereen tevreden was hierover. Dit is juist maar dan moet je wel een thermobrick bouwsteen aankopen om te voldoen aan de regels die de VEKA opstelt. Dus deze bouwstenen zijn duurder dan de standaard snelbouwstenen en daarom vroeg ik aan de architeck of het mogelijk was om de 14 cm dikte van de EPS isolatie naar 16 cm te brengen. Hij zei als ik geen vertrouwen meer had in hem we beter de overeenkomst konden afbreken.Ik schreef dat ik heel tevreden ben over zijn medewerking en dat stemde hem weer goed.Maar zo een reactie op een vraag voor een snelbouw met een grotere dikte te nemen. Toen ik op het contract een foute beschrijving zag en dit opstuurde naar hem heeft hij deze fout verwijderd en moest ik ook opnieuw mijn handtekening plaatsen en het contract met de verbetering naar hem terug sturen Daarvoor heeft hij zijn excuses aangeboden en bedankte hij mij om dit te melden.
Enfin, bij de bouwplannen had hij plan 9 tweemaal opgestuurd en niet plan 10. Toen ik hem hierop attent maakte stuurde hij plan 10 op en bedankte hij mij opnieuw voor deze melding.
Gelukkig had ik de bouwplannen nog niet naar het copiecenter opgestuurd of ik kon opnieuw plan 10 opsturen. Door hetgeen ik hier heb beschreven wil ik u laten zien dat de architect fouten kan maken. Door de aangetekende brief zal hij meer aandacht besteden over onze vragen in verband met zijn op pensioen stelling.
grtz,
gilberto